Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)
Udo's ombouwidee voor de Corsa

Een plaatje ter verduidelijking.
De ebay alles-in-1 oplossing heeft standaard geen plek voor de Toc. Die zou ik dus kunnen weglaten. De verdere setup klopt met de ebay oplossing.
De WT2 zou na de bovenste Sirai vlakbij de brandstofpomp kunnen.
Zie mijn vraag daarover:
http://ppo.nu/viewtopic.php?p=15171#15171Als er een Toc is moet de WT2 uit als er op diesel gereden wordt en de brandstof boven de 40 graden komt.
Koelwater dan tegen die tijd warm genoeg zijn voor omschakelen?
Ik heb wat rondgekeken in de motorruimte van de Corsa en achter de motor is denk ik wel wat plek.
Als iemand op een rijdbare afstand van Gorinchem zou kunnen assisteren bij inbouw en voorbereidingen (wil ook zelf veel doen!) dan lees ik dat graag!
Hmm. Gezien de opbouw van de oplossing gaan we denk ik zonder Toc. Ik heb er dus 1 over...
Comments
Dus is te overzien?
Ik ga deze week bestellen denk ik.
Dan de bijkomende onderdelen uitzoeken die niet in de set zitten.
Voor deze opstelling moet er dus licht verbouwd worden.
Ik probeer nu de alles-in-1 oplossing te bestellen, de derde uit mijn lijstje eerder in dit draadje.
Na een rit schakel je vlak voor je stopt weer over naar diesel.
Wat ga je doen om te voorkomen dat de PPO die voor, in en na de pomp in de leiding zit, retour naar je dieseltank gaat? Ik ga er namelijk van uit dat de kleppen gelijktijdig schakelen.
Als oplossing zou ik dan proberen de magneetkleppen zo dicht mogelijk bij de pomp zetten om de PPO "vervuiling" in je dieseltank te beperken.
Ik ga er van uit dat de alles-in -1 set om praktische redenen niet altijd in de buurt van de pomp te plaatsen is. In mijn auto heb ik op ongeveer 60 cm van de pomp plaats. Daarmee heb je dus te maken met "slanglengte" met daarin PPO ( of diesel) die naar de verkeerde tank retour gaat...
Hoe los jij dit op?
Conrad art. 195901 - 89 (moet je zelf bouwen)
of zoeken op "tijdrelais"
Cheers,
Tim
Misschien staat er meer in de handleiding.
In het ergste geval zal er dus een vertraging moeten komen om de PPO zoveel mogelijk naar de PPO-tank te spoelen waarna de diesel-KGR weer dicht gaat.
Hoe zou ik dit eenvoudig kunnen implementeren? Dat is de eerste logische stap, inderdaad. In mijn Corsa C zit de pomp op/achter de motor, dus niet aan de kant van de radiator. De alles-in-1 set zou dus ook in die buurt opgehangen moeten worden. Dicht bij de kachelaansluitingen en de brandstofpomp, dus achter de motor, tegen de achterwand van de motorruimte.
Zie:
en
Ik den kdat het gewoon passen wordt als de alles-in-1 dinges hier is.
Ander aanzicht:
Trouwens, het is een Opel he? Vroeger kon je de Opel Rekord diesel herkennen aan een bult op de motorkap, mischien kan je op de sloop een bultje decouperen uit een oude rekord en die op je corsa ppo popnagelen....
Qua filter: waar vind ik een vervanger? Bij een tuner?
En wat zijn de effecten van een kleiner filter?
Achter de motor past wellicht wel maar is een [i]rotplek[i/], naast het filter zou makkelijker zijn.
Wellicht een enigzins onorthodox idee, maar heb je er ook al eens aan gedacht om je accu te verplaatsen. Bij veel Auto's, waaronder de mijne, is er al geeneens meer plek voor in de motorruimte. Misschien dat je heb onder de vorstoel kunt plaatsen, of zelfs in de kofferbak. Twee kabeltjes verleggen moet nou ook weer geen probleem zijn toch ?
Groetjes,
Ingmar.
PS. Zit al 2 weken op een levering van de Hoogvliet te wachtten, heb jij al een bestelling gedaan ?
Natuurlijk heb je gelijk, echter de verliezen zijn ook weer niet zo groot hoor. Met de soortelijke weerstand van koper per mm2 van 0,0175 Ohm, betekent dit bij de door jouw aangegeven stroom een spanningsverlies hebt van 0,35 volt.
Waarbij ik er vanuit ga dat je minimaal 20 mm2 als kabel gebruikt.
Tot nu toe is het mij nog altijd gelukt om met dit caliber kabels een auto aan de praat te krijgen.
Gr. Ingmar
Groeten,
Tim
Heb ik ook wel eens naar gekeken, maar het nadeel is dat dit filter in de plaats komt van het origineel en zodoende geen ruimte oplevert omdat het filterhuis hetzelfde blijft. Tenzijn je natuurlijk een ander filterhuis monteert, maar daar ken ik eerlijk gezegd de mogelijkheden niet van.
Ingmar
Qua alles-in-1: De WW onder de set uithalen maakt de zaak denk ik plat genoeg. Inbouwen achter de motor is lastiger maar als het eenmaal zit... Nee. Ik heb nog een voorraad van Smul. Ik meng dus ik verbruik niet zo erg veel. Duurt nog wel ff. Als ik nodig heb zal ik contact opnemen!
Ik zit inmiddels aan mijn strategische voorraad, en heb ook de olie van Niek al verbruikt. Inmiddels heeft mij men toegezegd dat er donderdag weer 30 dozen zijn.
Gr. Ingmar
Andere optie is het verplaatsen van de WW vanonder de alles-in-1 set.
Begin altijd op een Vrijdag morgen met de ombouw zodat Maandag morgen de wagen operationeel is. Of deze ombouw dan af is of niet is helemaal niet van belang.
Zorg ervoor dat je 100% alles op voorraad hebt, je zult zien dat je dan nog 5% mist.
voor Zaterdag 15.00 krijg je de laatste kans om spullen te kopen bij de Brezan ...
Koop een lekbak voor een wasmachine als lekbak onder je auto.
Koop van Midlock een setje aderknijpers, deze sluiten je koelwaterslangen af zodat je geen wisseling hoeft te doen.
Breng eerst de WW's aan en sluit dan het water erop aan.
Sluit dan pas de brandstof aan.
Begin dan met de electra.
Doe niets wat je niet zeker weet en werk in kleien stappen zodat je altijd met de auto weg kan rijden.
Drink geen alcohol tijdens de ombouw.
Zorg voor een boodschappenjongen cq derde hand cq geestelijkbijstaander.
groetjes aan Udo van de LD.
:wink:
Hier http://ppo.nu/viewtopic.php?t=1379 lees ik dat het opwarmen van diesel, zoals getekend in mijn vorige schema, niet zo'n goed idee is vanwege de smering.
Klopt dat?
Dank voor de tip, het zou weer een plek kunnen opleveren voor de montage van de set.
Hoe bedoel je filterbehuizing?
http://www.knfilters.com/
Dit is zonder behuizing, die knoop je gewoon op je bestaande aanzuigbuis, als dat tenminste is wat je bedoelt.
Er gaat vanaf die plastic doos een dikke buis richting blok en een buis naar de radiator toe zie ik op mijn foto's. Op de buis naar het blok zit nog een aansluiting met bedrading. Een klep of sensor?
Morgen maar weer eens kijken hoe het daar zit.
De dikke buis die terug gaat de onderkant van het blok, geen idee, ben niet echt bekend met opel. Zou zeggen, volg hem eens.
Je zou het K&N filter kunnen plaatsen vlak na de klep/sensor.
Wanneer is de ombouw gepland?? Nu dat ik gelezen heb dat je kan beschikken over een loodsje in de buurt moet er niks meer op tegen zijn toch??
(geen intercooler en de inlaat zit origineel niet voor nix voor de radiateur) Dat adresje is ongechecktmaar zou moeten kunnen.
Ik ben nog inconclaaf met de leverancier van de alles-in-1. Er is momenteel weinig reactie.
Hee Udo,
Hoe gaat de ombouw, ik had al wat fotos verwacht van de 1ste stappen ?
Ik wordt wel een beetje duizelig van de hoeveelheid topics die je opent.
Nu zijn ze allemaal op slot en is je info nog verspreid ook, dus hoeveel auto's heb je ?
Hou dan alles in 1 topic, dan is het veel overzichterlijker of niet ?
Ik zit nu al maanden te wachten op de ombouw van 2 PPO junkies die nog nooit een liter hebben verstookt.
Die vakantie moet nu ondertussen wel voorbij zijn toch ?
Groet
Drappie
Hier? Niet vaak. Altijd bezig. Daar is toch al in ingegrepen? En op zich zijn die topics niet verkeerd.
Het gaat om diverse stukjes info.
En ombouwen kan pas als de spullen er zijn. 1 Niet per C. Beschuldig je mij van niet stoken? :D
Waar ik kan gooi ik er PPO bij. Zit nu boven de 20%. Vakantie voorbij? Nah. Ik heb zat dagen te verteren.
Maandag werk ik weer maar er zitten nog minstens twee weekjes vrijaf in het vat. Tegen die tijd zijn de onderdelen compleet en is de APK net achter de rug.
Ik heb nog geen roetproblemen gehoord.
Gewoon goed onderhouden, ZBO bijmengen en af en toe de sporen geven. Moet toch genoeg zijn?
Ik breng mijn auto altijd op diesel naar de roetmeting. (zekeringen van de ppo er uit --> voorkomt gedrag nieuwsgierige monteur :wink: )
Ben ik dan zo'n geluksvogel dat ie t gewoon op 100% doet, Burnit?? Het ding loopt prima, alleen de start is koud helemaal niks. Als ie warm is, loopt ie als een zonnetje.
Het gaat alleen om de levensduur. Je moet geen problemen oplossen welke er niet zijn! Hij heeft nog nooit problemen met de roetkeuring gehad. (zou ook niet best zijn voor zo'n jonge auto) Wat valt er te winnen door je tank 100% te vullen zonder ombouw met alle risico's van dien???
Welk e-bay object heb jij je handen op weten te leggen ?
Heb zelf deze week twee sirai's kunnen kopen, allebei nieuw een voor 37,50 en een voor 53 Euro.
PS. De hoogvliet heeft gebeld en de dertig dozen staan klaar...Eindelijk.
Gr. Ingmar
Gefeliciteerd met de Sirais!
Ik heb vlak voor de kerst weer vakantie maar kan tussentijds in de weekends aan de slag.
Wordt weer eens kijken dus.
Waarvoor gebruik je geen Paypal, weet sinds deze week ook wat de postbank vraagt voor een internationale overschijving en daar wordt je niet vrolijk van.
Ingmar
Paypal kost daarnaast nog geld.
De postbank biedt gratis internationale overschrijvingen (onder voorwaarden).
Update: Inmiddels is de betaling gedaan.
Ammehoela:
Internet 5 Euro
Girotel 7 Euro
Overschrijvingskaarten 0,25 Euro.
Daarnaast zijn de voorwaarden dat het gratis is dat je kiest voor BEN (Benificiary) dan betaalt de ontvangende partij dus.
Ook zijn er OUR(Udo betaalt, en dus niet gratis) en SHA(Shared 50/50%)
Dus hoezo gratis en paypal duur ?
Ingmar