Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ombouwverslag Saxo 1.5D '97 Playing time is over!

12346»

Comments

• edited June 2007
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Stokers,

Ik heb vanmiddag eindelijk weer eens staan klussen. Ik zou eigenlijk niet meer posten tot ik klaar was, kan het toch niet laten. Wel een beetje last van het mooie weer met de foto's.

Nieuwe WW tzansig plattu in combi met d-umbau filterkoppie:
    image

Koelwater stroomrichting checken:
    image

PPO ontluchten:
    image

Cheers,
    Tim
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    hehe wanneer stop jij nou is.

Je bent gewoon verslaafd man !!
    Je kan het echt niet laten he ?
    Mooi filterkoppie Tim, ziet er weer peurno uit.

Wat wordt je volgende aanpassing upgrade ? Facet ?

Groetjes Drappie
  • edited June 2007
    DELETED
  • atjongatjong PPO Addict
    edited June 2007
    Dan heb je mooi weggewerkt Tim. Zoveel ruimte had je er niet voor. Netjes!
    (Wij leven voor foto's!)
    edited June 2007
    Stoker,

Weinig actie hiero. Tank ligt nog onder het stof, nieuwe PA leidingen nog in de garage en de egr afdopplannen nog op tafel.

Op het moment dagen van 6.30-18.30 en geen rust in de avond.

Maaarrr, gisteravond reed ik naar huis, en zowaar, heb ik een turbo? MAOAOAO, ik denk uitlaat lek. Horen, kijken....nee

Wel hoor ik een duidelijke klik bij de EGR klep vandaan komen. Dus ik denk dat ie plots weer werkt, en dus dicht gaat bij vollast. Ik voel duidelijk meer vermogen. Ik zal vanavond een goed kijken, misschien ligt de klem er ook wel af :oops:

Chees,
    Tim
    edited August 2007
    Stokers,

Morgen gaan we weer aan de sleutel, demontage van het systeem. Nu hopen dat het blijft regenen, anders ga ik in de tuin liggen.

Tim :mrgreen:
    edited August 2007
    lekker hoor in de tuin sexen ....
    edited August 2007
    Drappie drappie, zo kan ie wel weer....

Edit: Ook nog een oliewissel gedaan (10.000km, standaard). Ik kon niet echt een verschil ontdekken. Het oliepeil was niet gezakt of gestegen, zoals ook voorheen. Ook ruikt de olie niet naar ppo of ishet dikker oid.

Ontmantelingsupdate.... M'n huidige setje ligt in de garage.

Speciaal voor jullie :wink: heb ik de filter opgesneden. Dit is na 10.000km Profi gereinigde APO, beetje APO van Niek, beetje ppo van Ook jan en een beetje ppo uit Kilder....eeeh oh ja, en een beetje van Delta Oil in Leeuwarden, die overigens vandaag nog steeds mijn getankte bedrag op de pomp had staan.

Het hoofd filter, eerste filter na de tank:

image
    image

En dan nog een inline die vlak voor de IP zat, om het ombouwvuil af te vangen van de eerste tank, ik heb hem alleen nooit verwijderd :oops:

image
    image

Valt me reuze mee, eigenlijk kan ik geen serieuze vervuiling/gum/drappo vidnen. De profi APO die ik het meeste reed gaat tijdens het tanken nog door een 1 mu filter, misschien het vermelden waard. Die heb ik nog nooit vervangen en lijkt nog niet vervuild.

Cheerio,
    Tim
    edited August 2007
    Nou heren,

Mijn grootste geheim dan maar weggeven (nee drappie, niet m'n pin code).

Ik heb nu samen met m'n maatje zo'n 1000L APO verstookt en ik schat ongeveer 300L kzo. Daarmee heb ik ongeveer 675 euries verdient (lees: minder uitgegeven). Ik heb het dubbele ongeveer uitgegeven aan ppo anlage, poelheizer, 3 verschillende warmtewisselaars, 2 verwarmde filters, 1 gewoon filter, toccer, hardi pomp, 3-weg kleppen, spoelsysteem, drukkleppen, terugslagkleppen, kgr met klep, zonder klep, schakelingen en veel te veel troep er om heen.

Van het totale ppo anlage budget had ik een sponsor 700 pleuris. Netto het ik dus bijna niets :lol: uitgegeven/bespaard. Alleen een boel tijd, lol en ervaring! En daar ging het me om.

Met het verkopen van een boel bovenstaand spul komt er weer wat geld in het ppo laadje, en na alle ervaring in overweging genomen te hebben, inclusief de ervaring van het vrouwtje :wink: een besluit genomen. Ook hierin telt de mening van het vrouwtje zwaar, zijn wil niet onderweg stilvallen, wat ik toch geregeld heb gehad, voornamelijk eigen schuld, lege tanks ed :oops:. Zij vindt het omschakelen vervelend, en de kofferbak moet leeg omdat de tweede kleine ruimte opeist. Ook wil ik de garage leeg hebben, niet meer dan nodig sleutelen en vooral geen drup dino meer rijden.

Dus we doen het de elsbett way, 1-tank 100% APO/KZO. Set is besteld, Saxo is er klaar voor en mijn vakantie is voorbij :x

Ik zal een nieuw topic openen met de E-ombouw. Schema's ed ga ik niet posten, heeft geen zin, kan ik zo ook wel zeggen: Tank - inline filter - (evt pomp) - ww - (koude start elektrisch) filter - IP en natuurlijk de aangepaste verstuivertjes/gloeierij. Er staat trouwens al zo'n ombouw op het forum:

Mooi foto's gaan we wel maken, die komen wel :mozilla_tongue:.

Cheers,
    Tim
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Een Elsbett kit gekocht dus! Succes met het inbouwen, ik ga je volgen!

gr Ton
    edited August 2007
    Het rijden op APO kost mij alleen maar geld ....

Het is de kick de ombouw en de meetings die me levend houden.

Ik ben alweer toe aan een nieuwe 1000 liter APO.

Drappie
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Nieuw ombouwstation in Friesland? :lol:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007

1000L APO verstookt en ik schat ongeveer 300L kzo. Daarmee heb ik ongeveer 675 euries verdient

Als ik gok dat je gemiddeld 50 c hebt verdient per liter heb je dus 1350 L. PPO verstookt. Dan blijft er voor je maat niks over????
    edited August 2007
    [quote=Ruud S]Nieuw ombouwstation in Friesland? :lol:Tsja, zou kunnen, moet ik alleen een goede financier hebben....

@Carlo: Mijn eerste 900L APO kocht ik voor 315 eurie....(=0,35 p/l) 8)
    Drappo said:

Het is de kick de ombouw en de meetings die me levend houden.

Andere dingen houden me levend :lol:, maar dat is wel waarom het leuk is!

Timmee
    edited August 2007
    Off topic:
    Als de partijen daar los komen weet ik er misschien wel één :lol:
    Ik kreeg vandaag bericht dat er in de buurt van Joure een hele grote jongen komt te staan (2000kva).
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    succes Tim, zal een eitje voor je worden :lol: enne misschien kan je hem zelf nog wel optimaliseren :wink:
    check ff de nummers van de verstuivers, dan weet jij wel waarom :-) en benieuwd welke banjobout ze bij je setje doen.
    edited August 2007
    Eric: ik heb begrepen dat hij voor de puntjes op de i nog even bij iemand gaat buurten :lol:
    edited August 2007
    Eric,

Probleem is niet dat ik niet weet wat voor techniek achter de verstuivers zit, bv ook hier besproken. Het probleem is om de juiste naalden te vinden voor jouw type auto, en dan ook nog jou type motor én IP. Ik heb hier genoeg over gelezen en ook eea bevestigd met Nero in Bierbeek.

Dit zou je alleen kunnen bereiken als je nero gedoopt bent én bij een dino centrum werkt én voor 500 euri naalden naast je hebt staan én gratis mag testen tot je de goeie hebt :roll: en een ons weegt.

We zullen zien, alles wat er in een Elsbett kit zit staat op het forum! En de nummers van de naalden zijn niet meer zichtbaar. Kom maar naar texel, dan kijken we samen even :wink:

Ik ga idd ook een bezoekje brengen aan Wezep, daar komen de puntjes op de i. Alles voor de i doe ik lekker zelf :lol:

Cheers,
    Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    oeps da gaat lang duren! net 2 kilo's erbij :oops:
    edited August 2007
    ericzwiep said:

2 kilo's erbij :oops:

Hahahha, jij ook al....

En die nero maar afvallen.

Back to work! Ik heb de Saxo leeg, vandaag één pakketje gekregen uit Duitsland, Huizen en Groningen :lol:

Ik ga dit topic sluiten en een nieuwe starten van de Elsbett ombouw.

Cheers,
    Tim
This discussion has been closed.