Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Stelling over ppo en seat inco 19d zonder tdi of sdi

duke PPO Newbie
Hallo

Na een paar avonden getuur naar deze site en ebay duitsland mag ik dan de volgende stelling nemen.

Dat als ik mijn seat wil laten rijden op ppo met EEN tank systheem, een warmte wisselaar monteer[water/electrisch met clixon]deze monteer vlak voor het dieselfilter dit genoeg moet zijn om te kunnen rijden op ppo?

Met welke verhouding kan ik dan rijden ppo/gewone diesel?

offfff snap ik er niets van?

duke

laat maar komen die antwoorden cq vragen!!!!!

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Bij een 1-tanksysteem zou ik toch adviseren om in elk geval een elektrische vervarming te plaatsen vlak voor de brandstofpomp. Daarmee zorg je dat de brandstofpomp zo kort mogelijk op onverwarmde brandstof moet draaien. Wat mengverhoudingen betreft: Dat is vooral afhankelijk van merk en type brandstofpomp (en natuurlijk de precieze ombouw). Dat zul je even na moeten gaan.
  • edited March 2007
    DELETED
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Stel je rijd 75 % PPO. Die is dan dun genoeg om onverwarmd door het filter te kunnen. Dus: elektr. verw. en WW. vlak vóór de pomp. Gaat 't snelste.
    En zeer rustig rijden tot het blok-en-zo warm is.
    De WW moet je vóór de elek. verw. zetten anders word de warme PPO afgekoeld door je koude koelwater.
    Maar ik zou het uitproberen. De zomer komt eraan dus een positieve PPO-tijd.
    Als je komende winter problemen krijgt moet je weer wat aanpassen.
  • edited April 2007
    DELETED
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Pjotter heb je koorts??? :wink:
  • edited April 2007
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Duke,

Ik zou een elektrische WW (met clixon) vlak voor de pomp monteren, en een hydraulische WW voor een 2e filter. Mits je een geschikt type pomp hebt, zou je in principe tot 100% kunnen rijden.

Edit: Na wat google werk kom ik eigenlijk alleen op Lucas uit, voor een platte 1.9D.

Lucas is gevaarlijk, ik zou niet mengen, maar 2-tank ombouwen en zodat je altijd warm omschakeld, blijven mixen, zoals bv dyssie nu doet.

Dus je eerste stap (of eigenlijk voor iedereen de allereerste stap: Kijk wat voor brandstofpomp je hebt.)

Cheers,
    Tim
  • duke PPO Newbie
    edited April 2007
    Duke zegt......Mooie antwoorden waar ik wat aan heb

en ga nu aan het werk om wat inkopen te doen aan ww, slangen, en isolatie materiaal en de hele klim bim.

ervaring aan sleutelen is er genoeg in huis, maar rijden op ppo is wel helemaal nieuw voor mij.

de pomp is een bosch type dus dat zit wel goed.

ik heb er nu al lol in.........
Sign In or Register to comment.