Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

VW Vento

24567

Comments

• pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    [quote=smul;34593]: "loop nog een keer al je slangenklemmen na met aandraaien".
    !

je bedoeld zeker : vooral de klemmen op t gedeelte van warme/hete brandstof leidingen,en die in hete toestand nog ffn extra nadraaien.

klopt das zeer belangrijk
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Hoi Johan,

Lekker en goed bezig geweest!
    image
    Ik heb in de wagen altijd een kistje met gereedschap en onderdelen, reserve filters en koelwater liggen. Mijn zo geheten:"APO rescue kit".
    Vooral in het begin kan je nog wat kinderziektes tegen komen.

Verder nog succes met de verdere ombouw!

Grtz, Ed
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Vandaag bedacht ik dat na het terugschakelen naar diesel er nog wel ppo in het stuk slang tussen warmtewisselaar en pomp blijft zitten. Die olie gaat dus niet opgewarmt worden met als gevolg dat bij het overschakelen naar ppo de motor eerst het restje ppo uit de slang n
    edited June 2008
    Dat is geen probleem.
    De koude PPO word als je om schakelt, eerste vermengd met de piesel in de pomp. Als je om schakel, merk je er ook niks van.

Trouwens het is maar ongeveer een paar seconden dat er koude PPO word gevoerd aan de pomp.
    edited June 2008
    Vandaag maar een heel klein beetje activiteit. Samen met zoonlief (1,5jr) naar de bouwmarkt geweest en wat boutjes moeren e.d. aangeschaft. Het is een beetje te nat geweest vanavond om gaten te gaan staan boren op de parkeerplaats. Anders had ik het ppo filter alvast op kunnen hangen.

Wel heb ik hopelijk voor de laatste keer staan mengen. Weer 25liter riespo in de diesel tank zitten. Morgen niet vergeten eerst af te tanken voor ik naar mn werk ga. En ja zo'n 50 liter tank gaat hooguit een week mee....

Morgenavond misschien met de buurman bij de garage waar hij werkt naar het ontbrekende deel van mijn uitlaat kijken of we het kunnen lassen. (*nee we lassen er niet een stuk bij vanuit het niets!) Wie weet nog tijd over om te ppo klussen.
    edited June 2008
    Slecht nieuws. De uitlaat is voor ongeveer 300 euro kapot. Rotte plekken enz. De laatste demper is alleen afgebroken en is er wel weer aan te maken. De middendemper heeft ook rotte plekken en die moet eigenlijk vervangen worden. Kosten: 200 eur. Ga eerst maar eens proberen via de onderdelenlijn. De uitlaat is het zelfde als een golf3 diesel dus er moet wel wat te vinden zijn denk ik.

Net nog gekeken of ik het filter kan vastzetten. Zie er toch van af om op de aangeven plek te gaan boren. Moet dan net op of onder de rand boren en het filter hangt dan scheef. Lijkt me niet de bedoeling toch?? Ben nu maar van plan om het filter tussen isolatiemateriaal te klemmen. Heb op mn werk nog van die vierkante matten liggen. Eens kijken of het dan een beetje kan klemmen tussen de accu en het zijscherm.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Bij een diesel heb je toch maar 1 demper nodig achterin?

Gewoon die middelste er tussenuit laten en een stuk pijp er tussen lassen is veel goedkoper.

Ja, ook ons ben zunig.

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2008
    [QUOTE=easy rider;34841]Bij een diesel heb je toch maar 1 demper nodig achterin?

Is dat een aanname?
    edited June 2008
    1-0 die zit, haha.

De vrachtwagens van vandaag de dag rijden zelfs zonder demper merk ik regelmatig als ik over 'S lands heren wegen dender op zoek naar broodwinning dus denk ik dat een automotor wel af kan met 1 demper.

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2008
    Eerst maar eens zien of ik nog reactie op de onderdelenlijn ga krijgen.

Een andere vraag. Ik heb zo'n pevekoil magneetschakelaar. Hoe sluit je dat aan?
    Wel een datasheet gevonden. Maar daar is maar
    edited June 2008
    Mooi datasheetje hoor.

Op zo een ventiel zitten normaal gesproken 3 pennetjes waarvan 2 iets grotere. de pennen die tegen over elkaar staan (meestal de iets grotere)sluit je aan op 12 volt, + en of - omdraaien maakt niet uit.

Het middelste pennetje is voor de aarde, die kan je vergeten. Word alleen gebruikt voor de 240 volt modellen.

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2008
    Juist, kwam dit tegen:
    Pevekoil - Die besten Magnetventile für Pflanzenöl - Stecker 12V/24V für Magnetventil mit LED und Entstördiode
    bedacht toen dat er weleens iets met die schroef aan de zijkant gedaan zou kunnen worden....

Heb de aansluitingen gevonden precies zoals je aangaf.

Gaat schema'tje maken...
    edited June 2008
    image

Dus 12v draad vanaf de accu (+) naar de schakelaar. Dan een schakeldraad naar de magneetklep. En een draad van de magneetklep naar de accu (-). Dan is het kringetje rond wanneer de schakelaar bedient wordt.

Sorry heb maar een half jaar mbo electro....
    en verder geen opleiding meer genoten...
    edited June 2008
    Correct,

Maar met een half jaar mbo electrotechniek verwacht ik toch wel dat je er een zekering tussen propt :D.

Laat je systeem altijd over het contactslot lopen zodat alles uit is als je auto stil staat anders zou je wel eesn met een lege accu komen te staan als je 's ochtends naar je werk moet.

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2008
    Heb mijn setje bij dyssie vandaan. Zit inderdaad een zekering tussen. Misschien kan ik er wel een verklikker in bouwen?

Gaat met zijn half jaar mbo heel hard nadenken....
    edited June 2008
    Ooo heb je het bij Dyssie vandaan, geen rotzooi dan, gaat goed komen.

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2008
    Is zeker geen rotzooi!

Nou het was een hele uitdaging weer. Update in het schema.
    Er zit een zekering tussen, en er komt een verklikker tussen de negatieve draad van
    edited June 2008
    Kan volgens mijn ET1 en 2 opleiding niet.

Koop gewoon zo een verklikker voor je verlichting, koop je bij Halfords of zo. 1 draad aan de + van de magneet klep andere aan de geschakelde + van het contact en 1 aan de - en klaar is klara.

Gaat ie zoeme als je het contact uit zet en er staat nog stroom op je systeem.

Beter is natuurlijk om heel het zaakje via je contact te laten lopen, ben je metteen klaar.

Voorbeeld: pak een standaard relai, te koop bij de brezan of zo. Knoop de + van de brandsofafsluiter op de IP (er is maar 1 electrische aansluiting bij jou auto op de IP) aan het relais (spoel) andere kant van de spoen aan de - en ja kan alles schakelen. nu heb je een contact geschakeld stuurstroom circuitje.

Groeten,

Easy rider.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Er,

Wanneer je het via contact doet, dan trekken idd je ppo-spoelen geen stroom meer, maar je hoort niets als hij hem op ppo weg zet. Dat is het doel volgens mij.

Tim
    edited June 2008
    Je hebt helemaal gelijk Tim, bij een 2 tank systeem moet je terug schakelen naar DINO voordat je de auto weg zet.

Niet aan gedacht, ik heb natuurlijk een 1 tank systeem.

Groeten,

Easy rider.
  • tito1984 PPO Newbie
    edited June 2008
    @jgdenbol,
    je kan gewoon een tussendemper vervanger kopen voor je vento kost dacht ik 59euro op marktplaats. Rijd jij ook tdi? ik heb een golf tdi en ik ben nu bezig met mengen, ik begin met 10% PPO SLO.
    Groetjes Stefan
    edited June 2008
    Ik zoek geen vervanger voor de demper, ik zoek echt gewoon een demper. Voor een auto met turbo is het heel fijn als er gewoon een grote pijp naar achteren loopt. Voor mijn ouderwetsche diesel motor moet er denk ik toch iets met meer tegendruk zitten aangezien het verbruik zonder de achterdemper nu wel gestegen is. Scheelt 100km per 50 liter.
    Dat is toch al snel een paar honder euro verlies op jaarbasis.

Ik zag wel via mijngrossier.nl dat er ook een goedkopere demper en uitlaatpijpen te verkrijgen zijn. Ga die nu proberen te verkrijgen via mijn buurman (korting).

Had ook via onderdelenlijn geprobeerd maar er staan blijkbaar geen vento of golf3 op de sloop waarvan de uitlaat nog in orde is.
    edited June 2008
    Vanavond weer wat werk gedaan. Het ppo filter zit op zijn plaats. Gefixeerd voorlopig met verpakkingsmateriaal. Het lijkt een beetje op isolatiemateriaal. Ik heb even met een vlammetje geprobeerd maar als je te dichtbij komt gaat het wel branden. Denk niet dat ik dit spul dus om de warmtewisselaar moet gaan doen.

Tevens heb ik 1 magneetklep aangesloten. De klep op de aanvoer van de pomp. Dat is gelukt. Helaas nog niet het electrische gedeelte. De klep zit er tussen, diesel is aangesloten de ppo leiding vanaf het ppo filter is aangesloten. Helaas heb ik door eigen schuld een stukje van de ppo leiding verziekt dus het is wel krap geworden. Maar ik kon nog starten en wat gasgeven dus het moet goedkomen. Heb nu nog een retourleiding nodig naar het t-stuk voor de kgr. Die moet wel een mm of 12 zijn aangezien het t-stuk een beetje groot is, inmiddels ook tegen het schutbord aan zit en niet echt handig te bereiken meer is. De diameter moet dus wel zo groot zijn dat de slang wat makkelijker over de tule kan glijden.

Heb mijn handen dus weer lekker vies gemaakt. Anderen zouden het vast een stuk sneller en beter gedaan hebben. Maar ik heb het tot zover in ieder geval zelf gedaan. Al doen de leert men.

Dus nog een magneetklep aansluiten voor de retour en de tank vastzetten en vullen.
    En natuurlijk de schakelaars op het dashboard etc.
    Hoop het zaterdag af te maken. Misschien kan ik morgen nog wat doen.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited June 2008
    goed bezig Johan

er gaat niets boven zelf doen.:cool:

dyssie
    edited June 2008
    Ben in ieder geval weer in breda aangekomen.
    Het werkt tot zover nog. Zit wel te denken om de dino leidingen vanaf het filter ook eens compleet aan te pakken als ik eenmaal op 100% ppo kan gaan rijden.
    Eerst zien dat het werkt. Dan verbeteren.
    edited June 2008
    Weer een avond klussen. Ben er wel een zooitje van aan het maken. Beetje knutselen. Maar de auto kan nog steeds rijden. Heb vanavond:

- KGR T-stuk vervangen voor een met een kleinere diameter zodat de slangen er makkelijker op kunnen. Was anders onmogelijk geweest om de retour aan te sluiten.
    - Retour alles aangesloten, magneetklep, retour naar dinofilter en retour naar kgr. Dat is een 10mm slang geworden. Was makkelijker aan te sluiten. De kleinste diameter die ik gebruikt heb is 8mm.
    - Luchtfilter vervangen.
    - Proefritje gemaakt (alles werkt nog.) Morgen weer 120km voor de boeg.

Wat moet er nog gebeuren:

- Schakelaars op dashboard monteren. (aprox. 10 min)
    - Schakelaars aansluiten op accu en magneetkleppen
    - 60 liter tank vastzetten. Met spanband?
    - Testen
    - Proefrit
    - (*&%&%#&(*_%87^€ lek op koelslang aansluiting bij WW zien op te lossen...

Als het goed gaat kan ik zaterdag 100%!!!
    edited June 2008
    Nou vandaag alles afgemaakt samen met mevrouw jgdenhol.

Buurman (is dat niet gevaarlijk pappa) kwam nog ff kijken: Is ie kapot? Nee hij krijgt een upgrade. Wat dan? Frituurolie. Stomverbaast! Hey ik werk in de horeca en we gebruiken heel veel. Ga aan mijn baas vragen of je het hebben mag!

Nadat alles aangesloten en de motor een tijdje warm gedraaid had de schakelaars omgezet. Begon na een korte tijd iets te stotteren stationair. Gas bijgeven ging nog goed maar verloor al snel aan kracht. Plankgas tot ik in de gaten had dat de hele straat onder een blauwe rookwolk aan het verdwijnen was... Vrouw niet blij want de buren hebben was buiten hangen. Ik: sssst vooral niet schreeuwen nu!
    Schakelaars maar weer op dino gezet. Doorgestart tot motor weer aansloeg en de boel uitgezet.

Wat nu de oorzaak is? Misschien vuil in de ppo leiding? Mogelijk nog resten in de WW die niet verdampt waren. Vermoed dat er nog wat azijn of water niet helemaal uit was. Mogelijk was de ppo ook niet warm genoeg. Het was wel dikke blauwige rook.

Ga nu meteen nog maar even de weg op. Vanmiddag kon dat niet. Woon midden in het centrum en ga niet met een rookgenerator door het winkelend publiek...
    edited June 2008
    Volgens mij heb je de leidingen nog niet goed gevuld en probeer je je wagen op lucht te laten rijden. Dat gaat niet helaas ;-)
    Wat je kan doen is: Trek de hoogste leiding los die voor de toevoerklep zit. Steek er een trechter, draai de ontluchter los op de filterkop. En dan je leiding vol gieten met PO of anders met wat dino.

Dan zou het goed moeten gaan.

Als je de eerste keer omschakelt, kun je het beste een halve minuut alleen je toevoer omschakelen, dan je retour. Zo kun je dan ontluchten.

Btw: Heb jij je filter ook vol gegoten?

Grtz, Ed
    edited June 2008
    Heb zo'n filter met een pompje er op. Dus ik had eerst de ppo naar de magneetklep gepompt voor ik ging proberen. Geweldige functie natuurlijk op zo'n filter. Anders had ik het met de mond aan moeten zuigen, dat had vast mooie fotos opgeleverd!
    Het filter zat dus ook vol.
    Tijdens een rondje ruit van Rotterdam bedacht ik dat hij wel erg snel na het weer terugschakelen naar dino weer goed reed. Toen ontstond de theorie... Als de slangen nou verkeerd om op de magneetkleppen zitten, wat dan? De retour kan zijn brandstof dan dus niet kwijt bij ingeschakelde klep. Resultaat: rook omdat de brandstof dan blijkbaar gedwongen wordt om via de uitlaat het systeem te verlaten. En dat betekend dus ook dat er dan geen brandstof op de inlaat vd pomp kwam bij ingeschakeld magneetklep. Toen heb ik dyslectie gebeld en het bleek inderdaad verkeerd om te zitten. Thuis de slangen losgehaald en de magneetklep omgedraaid.

En toen:

Probeerde de motor weer op lucht te laten lopen. Nou ja eerste keer probeerde ik de motor dus op vacuum te laten lopen. Nu op lucht. Van alles geprobeerd, gereden ook nog. Nog met stilgevallen motor voor een stoplicht gestaan. Duurde even voor ie weer aansloeg ook....
    Toen ik voor de auto met de hand gas stond te geven hoorde ik na het uitvallen dat er lucht aangezogen wordt bij de warmtewisselaar in de buurt.
    Zal waarschijnlijk wel op het warmtewisselaar zijn. Zoals ik al eerder had gezegd heb ik daar waarschijnlijk ook een lek op de koelslang. Zoals jij al zei Ed kan je beter loctite gebruiken. Ik heb gastec gebruikt. Zal dus volgende week de warmtewisselaar weer helemaal los moeten halen en alle thules, knietjes en verloopstukjes met loctite moeten gaan insmeren. En de WW ligt niet op een fijn plekje... Gaat een vies karwijtje worden dus. En mijn vingers zijn heel de week al niet schoon meer geweest dus dat geeft niet.

Zal straks ook nog even fotos plaatsen.
    edited June 2008
    image
    De tank moet op zijn plaats blijven met deze "spin". Zoals nu op de foto lukt dat nog niet tijdens het rijden zo is wel gebleken. Heb de spin inmiddels wat anders zitten.

image
    Rechtsbovenin ligt de warmtewisselaar. Mooie plek om hem nog eens compleet los te halen en te demonteren...
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Spanbanden gebruiken werkt beter!

Je hoeft om je systeem te ontluchten niet veel los te halen. Haal de PPO-aanvoerslang los bij de 3-wegklep. Hard zuigen totdat je ppo in je mond hebt (dit kan even duren) en er weer op doen.

Klaar :-)

Trouwens, jouw motorruimte en alles wat erin zit, ziet er exact hetzelfde uit als die van mij. Jij heb wel je ombouw wat anders ingedeeld.
    edited June 2008
    Bedacht me vandaag dat ik wel de ppo aanvoerlijn vol met ppo heb gepompt via het pompje op het filter. Maar niet de ppo retour leiding naar de kgr die dan vervolgens de lucht weer naar de ingang van de pomp stuurt.... Ga toch nog maar proberen om het er uit te rijden.

Wordt vervolgt...
    edited June 2008
    Hoi Johan,

Door met je toevoer en retour kleppen apart te schakelen, dus even dino naar je PPO tank te sturen en anders om, kan je ontluchten. Als dat niet lukt, toch maar even de trechter methode gebruiken.
    Trouwens, als je ergens lucht aanzuig, kan je bezig blijven. Los dat als eerst op.
    Ik was trouwens donderdag bij de Brezan en zag daar de Loctite die je nodig hebt.

Grtz, Ed
    edited June 2008
    Morgen is de rit naar Breda weer. Ga dan eens lekker met die knopjes spelen tijdens het rijden. Op de snelweg valt de motor niet zo snel uit doordat je altijd een lekker vaartje hebt.

Diesel naar de ppo tank sturen kan niet. Heb alleen een ppo aanvoer, geen retour. KGR. Moet dus proberen om de lucht naar de dino tank te sturen en tegelijkertijd brandstof retour naar de kgr. Wordt flink spelen met die schakelaar verwacht ik.
    Zo'n ontluchter als jij hebt CaddyED zou nu denk ik toch wel van pas komen.
    edited June 2008
    Als je de retour op PPO zet en de aanvoer op dino laat staan. Dan stroomt via de aanvoerslang, de brandstof terug naar je PO tank. Zo spoel ik terug naar dino, voor 10 seconden. Ik zag toen, in mijn begin, ook allemaal lucht belletjes terug gaan.
    Kijk maar eens naar mijn schema.

Die ontluchter komt dan zeker van pas, maar op lucht kan je niet rijden. Dus toch zoveel mogelijk alles met de hand ontluchten. Gewoon volgieten die slangen. Of zuigen, zoals Smul aangaf.
    edited June 2008
    he johan

als het niet leukt .
    dan kom je dinsdag gewoon ff langs kijken we er samen naar.

dyssie:idea:
    edited June 2008
    Er lukt even helemaal nix, jgdenhol is ziek.
    Vandaag wel naar het werk gereden maar eerder naar huis gegaan. Bij vertrekken lag er een plasje koelvloeistof onder de auto. niveau gecontroleerd, was nog voldoende maar probleem zal wel opgelost moeten worden.
    edited June 2008
    Johan,

Wat voor diameter koelwaterslang gebruik je en wat voor maat heeft de schroefdraad op je WW. Ik heb hier nog wat tules over, misschien heb jij er wat aan.
    Voor dit soort problemen had ik dus twee kogelkranen op de koelwater T-stukken gezet. Bij (beginners)problemen, kranen dicht en verder rijden op de dino tank, tot ik tijd heb om het na te kijken.

Grtz, Ed
    edited June 2008
    image
    Zo heb ik het dus.
    Wat ik niet gedaan heb is de zichtbare schroefdraad afdekken met gastec.
    Dan zou er natuurlijk uit de slang water langs die schroefdraad kunnen komen.
    Wat de maat is van de schroefdraad durf ik niet te zeggen. Ik was al lang blij dat die mijnheer van de ijzerhandel lekker met die knietjes en verloopjes e.d. in de weer ging. Dat is zeker niet mijn ding!
    De slangdiameter is 20mm
    edited June 2008
    Johan

zit er ook gastape op de ww en de knietjes?
    en tussen allen anderen verbinbingen.
    ik kan het niet zien .
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Hey, Ubuntu 8.04 :)
    edited June 2008
    Op alle verbindingen moet gastape zitten. Op de foto is dat nog niet het geval. De foto is al wat ouder. Ben nog steeds ziek dus de WW blijft nog even in de auto zitten.
    Heb mevr. jgdenhol vandaag met de kever naar goes op en neer laten rijden. Koste bijna een hele tankinhoud! Het was de bedoeling dat ze met de vento ging maar met het koelvloeistofverlies en de hoge temperaturen vandaag kon ze beter luchtgekoeld rijden!
    Als ik wat beter ben gaat de WW er uit en moet ik zien dat de ppo leidingen zonder lucht zijn.

Het koelvloeistoflek komt bijna zeker doordat er geen gastec op de zichtbare schroefdraad zit.
    Aan de andere kant van de WW lekt er nl ook geen vloeistof. Dat zal de uitgang van de WW moeten zijn.
    edited June 2008
    Heb net "koortsachtig" gewerkt om de WW er uit te halen. Het is een vieze kliederboel geworden. APO en bruine koelvloeistof over de straat... De warmtewisselaar ligt helemaal uit elkaar. Dwz alle koppelingen zijn nu weer los. Moet straks nog even nieuw gastape gaan kopen want ik heb niet zo veel meer. In principe zou meer gastape denk wel de oplossing zijn.
    Eigenlijk zijn die schroefdraden waar de koelslang op aangesloten zit denk toch niet zo'n goed idee. Maar ja kom maar eens aan 20mm thules. met 3/4` schroefdraad.
    Ik gebruik nu 19mm koelslang.

Ook heb ik gezien dat ik een apo/lucht lek heb bij het kleinere t-stuk wat ik gekocht had. Hier moet ik dus ook nog wat aan gaan doen.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Blijf toch meer een fan van de Loctite steam sealant 570 (http://www.bosta.nl/bosta/up1/ZcesaakHM_Loctite.pdf) , zit gelijk ook alles lekker vast. Gastec tape is voor gas.....seam sealant ook als vervanger voor hennep bij lastige CV koppelingen. Die echte tules...moet je eens voor in een watersport-artikelen zaak zoeken, althans die bij mij in de buurt Klop in Hardinxveld die heeft dat soort dingen wel.

Groet,
    Ingmar
    edited June 2008
    Zelf heb ik nog wel loctite 243 hier staan (50ml) maar dat is waarschijnlijk helemaal niet geschikt.
    Ben net nog even naar een cv-installatie zaakje hier geweest. Die had geen 20mm thules. Die werden wel zo weinig gebruikt! Hij had ook geen pin apparaat dus gastec heb ik ook nog niet.

Wel heb ik gemerkt dat de koorts nog niet echt over is...
    edited June 2008
    Hoi Johan,

Gevonden! :p *KLIK* Op die site staan ook hun filialen.

Ik heb je pb beantwoord, dus als jij van die tules haal en langs kom. Kan ik je helpen.

Grtz, Ed
    edited June 2008
    Hoi Johan,

Ik heb aan de telefoon begrepen dat je nog wat ziek ben en niet kan komen. Sterkte er mee en hopen dat je morgen nog een oplossing kan vinden.

Grtz, Ed
    edited June 2008
    Ed, heel erg bedankt voor je meedenken. Ik was misschien wat afwezig aan de telefoon maar ik waardeer je hulpaanbod.
    De Vento is nu niet in staat om te rijden. Eerst moet het koelvloeistof circuit weer in orde gemaakt worden. Verder had ik na het demonteren van de WW behoorlijk wat apo op straat gemorst. En niet alleen op straat. Gelukkig had ik dat wel een beetje verwacht. Hopen dat het nog even flink gaat regenen.
    Ik was namelijk niet bewust van het feit dat de 60 liter tank aan het leegdruppen was.
    Heb nu de 10mm slang van achteren naar voren wat meer ruimte gegeven zodat ik onder de motorkap wat meer speling had om de slang op een hoger niveau voorlopig vast te houden.
    Vloeistoffen gaan altijd omlaag he...

Morgen komt mn hulp die de eerste zaterdag heeft geholpen ook weer. Hij had de WW gemonteerd.... Morgen samen oplossen, twee weten meer dan
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    [quote=jgdenhol;35341] Maar ja kom maar eens aan 20mm thules. met 3/4` schroefdraad.
    .

22 mm koperleiding heb ik op mn WW .
    ffn de kop wel afschuinen( zo genaamde zoekertje), en de koelslang gaat dr lekker strak op.

mn WW staat los op t blok.
    de koelwater slangen houden m op zn plek dus
    edited June 2008
    @Pjotter: Die koperen leiding van jou heeft die ook een schroefdraad? Zie foto een paar paginas terug. Ik denk dat de 19mm slang er namelijk best wel strak omheen kan komen te zitten.

Verder heb ik gezien dat op de gedemonteerde WW er minder gastape zat op de plaats waar hij ook lekte...
    Ik ben eigenwijs en ga het toch met gastape proberen... Het moet volgens mij net zo goed kunnen.
Sign In or Register to comment.