Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

VW Vento

13567

Comments

  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    leiding zit met een overgang knel/soldeer binnendraadnippel op de WW.

    schiet me net te binnen : heb de 22mm koper wel rondom met de zoetvijl iets verjongt.
    maar nogmaals: zit dr lekker strak en lekvrij op.

    wat Tape betreft: heb zelf voor t koelwater hennep en fitterskit gebruikt.
    : ( niet geschikt voor PPO verbindingen)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    [QUOTE=ingmar;35342]Blijf toch meer een fan van de Loctite steam sealant 570 (http://www.bosta.nl/bosta/up1/ZcesaakHM_Loctite.pdf) , zit gelijk ook alles lekker vast.Ingmar,
    De discussie is wel eerder voorbij gekomen, 570 werkt goed, maar als je 's avonds of in de winter werkt, kun je beter 577 gebruiken, 570 hard veel langzamer uit onder de 15 graden. Voor de rest is het hetzelfde.

    Tim
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    100% GPO!!!!

    Vandaag de warmtewisselaar weer in elkaar gezet, nu met teflon draad (ook Loctite...).
    Alles zit nu muurvast en tot nu toe ook nog droog. Zoals ik al vermoedde heeft het voorheen koelvloeistof gelekt over de schroefdraad heen. Die schroefdraad is nu dus ook met teflon bewerkt.

    Het luchtvrij krijgen van de slangen hebben we als volgt gedaan:
    - Eerst de aanvoerleiding dmv het pompje op het filter.
    - Daarna de retourleiding met een trechtertje en een beetje opgepompt gpo, dit viel erg tegen, alles wat opgepompt was verdween er in, ook een hele fles zbo verdween er in. Toen moest ik eten. Waarschijnlijk heeft er een luchtbel gezeten in de aanvoerslang vanuit de kofferbak.

    Na het eten moest ik een paar mensen op het station brengen. Na het afzetten had de koelvloeistof wel een mooie temperatuur bereikt. Dus ik de snelweg op en die schakelaars omgezet. Er gebeurde niets! En zo hoort het dus ook. Na een KM of 10 te hebben gereden nog even op een parkeerplaats gestopt om te ruiken of ik wel echt op gpo aan het rijden was. Dat was het geval. Nog onder de kap gekeken voor lekkage. Dat is (nog) niet het geval. Dus de komende dagen ga ik eens lekker gpo verstoken!

    Een ding viel me wel op, het geluid is anders. Er was een wat harde tik... Na terugschakelen op diesel hoorde ik het niet meer. Dit was voor mij goed te horen bij stationair toerental. Deed me een beetje denken aan een koude start bij 50-50 mix.
    Mogelijk dat dus de olietemperatuur nog niet hoog genoeg is. Maar ja geen sensor geplaatst he! Wel had ik het idee dat de temp. van koelvloeistof ging dalen nadat ik overschakelde. Maar niet voor lang. Kan ook met de rijsnelheid te maken hebben.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Tim,

    Ook in de winter werkt een fohn ook goed hoor, en als de delen los zijn leg ik ze gewoon een tijdje in de oven op 50 graden, werkt prima. Maar als je toegwezen bent op buiten dan is inderdaad de 577 been betere keuze.

    Groet,
    Ingmar
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Ha,

    Dat is het verschil Ingmar, ik fohn niet :wink:

    Tim :mrgreen:
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    [quote=jgdenhol;35431]100% GPO!!!!



    Gefeliciteerd met de geslaagde ombouw! :cool:

    Bij mij is de motor juist ietsje stiller op de APO/GPO (hoe het ook mag heten, ik blijf het APO noemen). De hardere tik zou te maken kunnen hebben met de verstuivers, die aan het opraken zijn. Maar daar zullen de specialisten hier wel meer van weten.;)

    Toch zou ik voor de slang aansluitingen op je ww, er goeie slangtules op monteren. Naar verloop van tijd gaat die tape los zitten en lek je weer koelvloeistof. Voor de tijdelijke oplossing zou het wel gaan.

    Verder veel blije APO kilometers gewenst! :p (Voelt goed h
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited June 2008
    gefeliciteerd Johan

    geeft een goed gevoel he

    veel gpo km toe gewenst:mozilla_smile:

    dyssie8)
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Geeft zeker een goed gevoel. Net nog even een kort ritje gedaan. Nauwelijks ver genoeg om op ppo te rijden. Ging het koelvloeistof lampje knipperen. Handleiding geeft aan temperatuur of niveau. Had gisteren wel weer bijgevuld maar ja de waterpomp moet even draaien he! Dat is dus nu wel voldoende gebeurd en er moest nog veel meer koelvloeistof in. Denk dat de prestaties van de WW ook wel zullen verbeteren.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    [quote=jgdenhol;35431] .......Een ding viel me wel op, het geluid is anders. Er was een wat harde tik... Na terugschakelen op diesel hoorde ik het niet meer. Dit was voor mij goed te horen bij stationair toerental. Deed me een beetje denken aan een koude start bij 50-50 mix.
    Mogelijk dat dus de olietemperatuur nog niet hoog genoeg is........Kan ook met de rijsnelheid te maken hebben.

    [quote=CaddyEd;35454].........De hardere tik zou te maken kunnen hebben met de verstuivers, die aan het opraken zijn. Maar daar zullen de specialisten hier wel meer van weten........

    Vooraleerst gefeliciteerd met een succesvolle ombouw.

    Over het tikken is al meer geschreven, mijn ervaring is dat het tikken op PPO ook bij mij regelmatig terug komt, met warme PPO (85C), koude PPO, maakt niet uit. Het enige wat ik kan zeggen is dat het bij mij zo is dat als ik veel gas geef het even weg is of niet meer terug komt, met koude PPO heb ik er nagenoeg geen last van behalve dan de normale dieselnok. Wat wel opvalt is dat het tikken vaker voorkomt als ik korte stukjes rijdt met warme PPO.

    Groeten,

    Easy rider.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Bedankt Easy Rider. Ik had inderdaad wel een reactie van jou verwacht omdat ik gezien had dat jij ook last had van klopgeesten. Morgen ga ik voor het eerst naar Breda ppo'en. We zullen zien hoe de auto het dan doet.

    Heerlijk! 100% Voelt als een warm bad. Ok niet overdrijven, het voelt als goed bezig zijn.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Succes morgen,

    Ik zal een topic starten over "klopgeesten", op dit gebied is nog een hoop onduidelijk terwijl er toch veel ervaring is, welligt kunnen we hier wat conclusies uit halen.

    Groeten,

    Easy rider.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    De rit naar Breda is normaal verlopen. Aangezien ik nauwelijks heb stilgestaan heb ik niet echt op het tikkende geluid gelet.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Van tikken eigenlijk geen last meer gehad. Wel schokt de motor af en toe bij lage toerentallen.
    Wat zou dit kunnen zijn? Misschien eens gaan mengen met de fijne olie van boer peter? Met of zonder aceton maakt voor het schokken eigenlijk geen merkbaar verschil.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Dat schokken heb ik ook maar alleen in 6e versnelling bij lage toeren dus onder 1500 toeren.

    Ben van plan de pomp iets te vervroegen maar dan moet het hele inlaat spruitstuk er af.

    Bijmengen met fijne olie van boer piet had bij mij nauwelijks effect.

    fijne olie van boer piet helpt je wel beter te starten als de motor koud is.

    Groeten,

    Easy rider.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Ha Johan,

    Bij mij loopt de motor, in de lage toeren, veel lekkerder als ik de EGR dicht laat. Misschien helpt dat bij jou ook wel zo.

    Ik heb het slangetje er vanaf getrokken en in het slangetje een boutje gedraaid, zodat hij geen valse lucht gaat trekken. Op deze manier blijft de klep dicht staan. Binnenkort plaats ik er een plaatje tussen.

    Grtz, Ed
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Hmm bedankt voor de tip. Ik wist niet wat dat voor een slang was maar ik heb een ietwat rafelige slang lopen in de buurt van de WW e.d. Ik had het vermoeden dat ik die misschien ietsje te veel aangeraakt heb of dat de slang versleten is. Ik zou hem met een slangenklemmetje? aan een boutje kunnen vastzetten om het te proberen.

    Als ik het goed begrijp heeft die EGR met uitlaatgassen te maken. Zou dit dan voor de metingen bij de apk geen problemen kunnen opleveren? En tenslotte zijn we toch ook voor het milieu bezig...

    image
  • bruce PPO Newbie
    edited June 2008
    hoi

    De ervaringen die ik heb met egr en dieselzijn niet zo best
    egr systeem vervuild je inlaat kanaalen nog al
    een slecht lopende motor is ook niet goed voor het milieu
    daarom adviseer ik om de egr af te doppen
    (egr zorgt voor een lagere NOx uitstoot)

    groet,
    bruce
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    [QUOTE=bruce;36290]
    (egr zorgt voor een lagere NOx uitstoot)



    En voor een hele vuile inlaat door al die roet, zie mijn oplossing: Het maken van een low-cost Catch-can

    Groet,
    Ingmar
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Zojuist op advies van CaddyED nog een bestelling gedaan voor de ontluchter.
    Kon me niet inhouden bij het zien van die mooie tankmeter enz.

    Artikel:
    Stk.: Artikel: Artikel Nr.: Einzelpreis: Preis:
    1 x Schwimmer-Tankgeber mit Tankuhr CA-160701 42,95 EUR 42,95 EUR
    1 x Cockpitgeh
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    [quote=jgdenhol;36389]
    Kon me niet inhouden bij het zien van die mooie tankmeter enz.


    Het is een virus, Johan! :twisted:
    Het "PPO'en virus", je wilt als maar beter en meer.

    Genezing is uitgesloten :mrgreen: Je komt er nooit meer vanaf.

    Grtz, Ed
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    De spulletjes van db-shop24.de zijn binnen:

    image
    De ontluchter aansluitingen.

    image
    Vlotter systeem op de tankmeter, weet nog niet wat vol en leeg is. Kan nl ook andersom zijn...

    image
    Aansluitingen achterop de brandstofmeter klokkie.
    image
    Aansluitingen achterop de brandstofmeter klokkie.

    image
    Bovenkant brandstofmeter.
    image
    Geheel brandstofmeter, zie alleen dat de vlotter er niet bij is.

    Nu nog uit zien te vogelen hoe het allemaal aangesloten moet worden.
    Ik zat te denken om 12V vanaf de accu naar de grote aansluiting op het klokkie te doen. Daarvandaan de + aansluiting aansluiten op de rode draad van de inhoudsmeter die in de tank verdwijnt. De negatieve aansluiting daarvan weer terug naar het klokkie. En de aarde aansluiting op het klokkie weer aansluiten op de - van de accu.

    En al dat ijzerwerk verdwijnt dan onder de olie? Yummie!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Mr Hol,

    Je mist idd je vlotter + vlotterarm. Beide draden van de vlotter sluit je aan op de klok, en op de klok massa en plus. Je kan bij de tank ook het chassis als massa gebruiken, maar als dit niet helemaal zuiver is, is je meting dat ook niet.

    Succes,
    Tim
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    De vlotter + arm heb ik wel. Ze staan alleen niet op de foto. Zal eerst maar eens een proefopstelling moeten maken. En die gaan proberen. En ja, een dubbeladertje naar achteren leggen, dan heb ik gelijk een + en een min. Het heeft helemaal geen zin om de min achter op het chassis aan te sluiten. Het snoer van achter naar voren is toch twee aderig.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Mr den Hol,

    Het kleine staafje wat nu op de meter zit, zorgt ervoor dat hij niet doordraait (uit z'n meting), Als je dus de vlotterstang erop zet, pas op dat je hem niet uit z'n meetrange drukt.

    Cheers,
    Tim
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    Wow bedankt voor de tip. Zal nog wel een paar dagen duren voordat hij ingebouwd gaat worden. Wil hem eerst droog testen en ik heb zojuist weer 40 liter in mijn tankje staan kiepen.
    En om dat er nou weer uit te gaan pompen heb ik ff geen trek in. Bovendien weinig tijd de komende dagen.

    Heb nog maar 80 liter ppo staan... Das twee weken en heb nog geen goede leverancier voor ruwe gpo gevonden. Maar mondjesmaat. Dat wordt bijkopen de komende tijd...
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Ik heb die meter ook, maar ik ben er niet zo tevreden van. Hij schommelt h
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    Was er eigenlijk wel vanuit gegaan dat hij zou gaan schommelen in de bochten.
    Ach als ik in mn kever rij dan hoor je de vlotter door de tank heen rammelen in de bochten.
    Het hoeft geen 100% betrouwbare meting te zijn. Als je maar een indicatie hebt dat je moet gaan tanken. Ik weet inmiddels ook wel ongeveer hoeveel km ik kan doen met de tank. Nou ja: 750 is me tot nu toe gelukt. Ongeveer 40 liter bijtanken dus dan zit er zelfs nog 20L in. Maar door de vorm en ontwerp van de tank kan je niet de hele brandstofinhoud gebruiken.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    [QUOTE=soapwater;37476]Ik heb die meter ook, maar ik ben er niet zo tevreden van. Hij schommelt h
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    [quote=ingmar;37481]Soap,

    Ik zou eens experimenteren met een weerstand en een vette Elco.....Tau=5RC weet je nog ?, waarschijnlijk zit er wel zoiets in de meter in je dashboard.

    Groet,
    Ingmar

    Heb ik al aan gedacht ja, gewoon een condensator over de meter zodat de spanning niet zo snel kan vari
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Soap,

    Ja dat is alleen te voorkomen door mechanische aanpassingen in de tank zoals schotten. Die verticale bewegers zijn er beter voor....maar toch blijft het vreemd dat die vlotters kapot gaan hoor, ze worden ook vaak in de watersport gebruikt...en dat gaat ook soms behoorlijk te keer.

    Groet,
    Ingmar
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    Vandaag heb ik dus voor het eerst vergeten te spoelen voor het parkeren...
    Gelukkig kon ik aan het einde van de werkdag nog starten door een keer of 5 te gloeien en daarna het gas er even op te houden. Collega's stonden zelf ook buiten te roken dus die kennen niks zeggen. Wel flink schommelen met het toerental maar dat was snel over.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    De laatste tijd merkte ik dat bij een bepaalde bocht, rechtsdraaiend omhoog de snelweg op, het olielampje in de cockpit begon te branden. Ook piept "ze" dan.
    Had al eens een keer blind wat olie bijgevuld maar het piepen in die bocht is gebleven.
    Nu heb ik vandaag maar eens gepeild bij een koude motor. Niks op de pijlstok.
    Ben ik enthousiast aan het bijvullen gegaan. Opeens zag ik de olie in de vulopening omhoog komen! Had wel ietsje eerder kunnen stoppen dacht ik.

    Nu vanavond de auto al weer een paar uur staat te niksen nog eens gepeild. Nog net zo droog na afvegen en herplaatsen van de peilstok...
    Er is dus iets niet in de haak. Hoe of wat geen idee, misschien dat een van de ppo vrienden het kan zeggen?

    Verder heb ik een beginnetje gemaakt met de tankmeter. Heb nu alvast het snoer naar achteren getrokken. Moet nog de power vanaf de accu gaan halen en natuurlijk de meter in de tank hangen en het klokkie aansluiten enz. Is allemaal niet heel veel werk maar bij mij duurt alles lang hehe. Ik ben van plan om achterop mn tank een gaatje te gaan boren maar daar zit wel precies een lasnaad van de tank. Hoop dat het tankje dat wel kan hebben anders heb ik straks een ppo tsunami.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    [QUOTE=jgdenhol;38026]De laatste tijd merkte ik dat bij een bepaalde bocht, rechtsdraaiend omhoog de snelweg op, het olielampje in de cockpit begon te branden.............. Niks op de pijlstok........... Opeens zag ik de olie in de vulopening omhoog komen! Had wel ietsje eerder kunnen stoppen dacht ik.
    ..............Nog net zo droog na afvegen en herplaatsen van de peilstok...
    Er is dus iets niet in de haak. Hoe of wat geen idee, misschien dat een van de ppo vrienden het kan zeggen?.

    Kwalijke zaak jgdenhol,

    Ik denk dat je olie kanaal van de cilinderkop naar het carter verstopt zit met sludge, waarschijnlijk is er iets met je carter ontluchting mis.

    Als je olie bijvuld, ik neem aan dat je bijvuld via een opening in het kleppendeksel, dan verzameld de olie zich in de holle ruimte waar de nokkenas in draaid. Normaal gesproken zou het direct naar het carter moeten lopen.

    Als je rijdt word de olie door het blok gepompt en komt ook weer terecht in de holle ruimte waar de nokkenas in draaid.

    Ik zou zeggen, even e.o.a. engine flush er in om je systeem schoon te maken, aftappen en weer nieuwe olie er in.

    Pas wel op met dat RODE lampje als het even te lang brand liggen zo je lagers er uit en kan je het blok afschrijven.

    Groeten,

    Easy rider.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    Vandaag meteen even bij de buurman in zijn garage langsgeweest. Kleppendeksel er af gehaald en gekeken maar niets bijzonders kunnen vinden. Nog wat olie bijgegoten en zowaar kwam er wat op de pijlstok.

    Wat er aan de hand is geweest is niet duidelijk. Mogelijk iets met het dubbele deksel van het kleppendeksel alhoewel we dat ook netjes schoongemaakt hebben en er niets aan hebben gevonden.

    Nu maar weer eens zien of de komende dagen het goed gaat.
    De ontluchting naar de luchtinlaat is wel afgebroken, bleek al een oude breuk te zijn en de VW dealer was al dicht. Morgen een nieuwe regelen het zit nu met een stuk duct tape...
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    Als je een kapotte carter ventilatie hebt gehad dan heeft je olie flink op zijn donder gehad dus ik zou zeker adviseren: flushen en dan nieuwe olie er in.

    Meer over carter ontluchting en motorolie kan je vinden op: --- Pijlstokchip --- ERKOTECH --- Solutions By Innovation --- en klik op: Download de gebruiksaanwijzing.

    Groeten,

    Easy rider.
  • hoptillehoptille PPO Burner
    edited July 2008
    Je moet oppassen met boren bij lassen. Mijn ervaring is dat het gat nooit op de plek komt waar je hem wilt hebben. Dit komt omdat de las harder is dan de rest van het metaal. Je boor loopt van de las af en je gat komt naast de las terecht.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Hoi Hop,

    Voorboren helpt en daarna langzaam laten eten.

    Herman
    300SD
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    We zijn een weekendje naar familie. Vandaag toch nog een beetje ge-ppo't. Heb de provisorische slangen isolatie vervangen voor mooie isolatie materialen. Zal wel beter werken ook. Wilde mijn Ontlucher ook gelijk gaan ophangen maar heb geen loctite bij me om de aansluitingen vloeistofdicht te krijgen.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Vanmiddag merkte ik dat de wagen iets inhield tijdens het rijden met 120 - 139km/h. Duurde niet zo heel lang. Wat geratel in het vooronder en een blauwe rookwolk achter de auto. Daarna alles weer normaal.
    Wat zou dit geweest kunnen zijn? Beetje vervuiling?

    Op het moment dat het gebeurde had ik meteen mn voet van het pedaal en mn hand aan de ppo schakelaar. Heb niet teruggeschakeld.

    Grootste verandering in de laatste dagen is dat ik nu bijna 100% diesel in mijn hoofdtank heb zitten en daar iets langer op spoel om met maar 1x voorgloeien te kunnen starten.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Hoi Johan,

    Misschien word het toch eens tijd om je verstuivers te laten checken.
    Het zou ook de oorzaak kunnen zijn van het slechte warm starten op de APO.

    Rij er anders eens een tank diesel door, met een beetje euro95 erbij. Dan is alles in ieder geval weer schoon. En met benzine had je al ervaring ;)

    Grtz, Ed
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Ach die verstuivers, ik zal ze er niet ff zonder goed gereedschap op de stoep uit kunnen halen verwacht ik. En bij een garage laten staan zie ik niet zo zitten.
    Denk er over om dat mogelijk te doen als ik 10 dagen naar de USA ga in september.
    Dan heb ik de vento in ieder geval niet nodig. Heb dan ook vakantie in de weken daaromheen dus dan zou het eventueel kunnen.

    Nu net nog even de binnen/buitentemperatuurmeter van mevr. jgdenhol bij de 3/2 klep er bij geduwd. (nadat ik de sensor boven de geiser gemarteld had...) Hij zit tegen de klep aan onder de isolatie van de slang. Gaf nu nog steeds 36 graden aan. In de auto was het 28 graden maar dat komt omdat ik zo hard aan het werk was.
    Morgen eens kijken hoe dat tijdens het rijden gaat.
    Misschien is bij mij de olie ook wel niet geweldig warm tijdens het rijden. Meten = weten!

    Oh ja Ed, koelvloeistof heb ik ook gecontroleerd, zit voldoende in. 710-peil was ook precies goed.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Als alles netjes werkt, zou je nu met gemak, 10 minuutjes na start, toch wel de 75°C kunnen halen.
    Ik ben benieuwd.

    Voor je verstuivers moet je zijn bij Nero.

    PS: je peilstok heb je ondersteboven vast
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Het meterdingetje gaat maar tot 70 graden. Maar dat is ook heel mooi. Als het display het niet aan kan ben ik al blij genoeg.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Hoogst gemeten in 50 minuten snelweg: 58 graden.
    Daarbij viel het me op dat als ik harder aan het rijden was de temperatuur een paar graden daalde.
    Dit geeft wel aan dat er nog wel wat te isoleren valt. Ik denk met name aan de WW die half geisoleerd is. Maar ook de magneetkleppen zelf zijn niet echt geisoleerd nog.
    De sensor zit tegen de magneetklep van de retour aan. De werkelijke temperatuur van de ppo zal dus wel wat hoger zijn.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2008
    [QUOTE=jgdenhol;38587]Hoogst gemeten in 50 minuten snelweg: 58 graden.
    Daarbij viel het me op dat als ik harder aan het rijden was de temperatuur een paar graden daalde...............

    Dat komt omdat de rijwind de zaak ernstig afkoeld. Ik heb ook alles geisoleerd maar blijf er toch wat last van houden maar ja ik heb dan ook een enorme propellor voorop de 6 pitter staan.

    Groeten,

    Easy rider.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Ik denk dat je een meet fout heb. Want met een KGR en deze buiten temperaturen, moet die echt hoger kunnen zijn.
    Ik ben nu ook wel benieuwd naar je toevoer temp.

    Maar als je die klep waar de sensor tegenaan ligt isoleert, krijg je wel een wat re
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Er zijn nog wel wat isoleerpuntjes inderdaad. Gaat wel goedkomen.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Code OEL of 0EL in de cockpit, daar waar de km stand staat. De code is te zien als je je sleutel in het contact draait. Er stond eerst een andere code (00n) dus er is nu iets "anders".

    Wat zou dit kunnen zijn? Voor zover ik weet heb ik verder geen boordcomputer oid. De Vento is van 1994.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Ok, ik heb wel wat rare dingen met olie gehad een paar weken geleden.
    Maar als er zon melding komt, is dat dan niet omdat: bij bv een bepaalde km stand olie verversen?
Sign In or Register to comment.