Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

wat is beter

Ik heb van een nederlandse vriend die gestopt is met zijn diesel kachel tja accijns he, iets gekregen

Hij is over naar een allesbrander die op zijn verwarming is aangesloten.

Het woord zegt het al, alles gaat in den brander dan hadden ze het volgens, hem geen allesbrander maar noemen.

Hij stoot nu echt uit zoals een een oceaan schip .op zware stookolie, in de haven van amsterdam

En willen jullie nou lachen

Hij woont in een mileu zone

Die kekke jongens en meisjes die in den grachten gordel wonen en verslaafd zijn aan de drug die accijns heffing heet.

Maar als je op de grachten gordel woont dan woon je niet in de provincie he.

Kijk die kunnen natuurlijk geen boeren verstand hebben van die wonen niet op het platteland.

Maar ja terug naar mijn vraag.

Ik heb van hem het filter gekregen van zijn installatie en dat is een groot uitwas baar filter net zoiets als een L vormig filter wat op iedere Mercedes eigenlijk zit.

Zou dit beter filteren als zo een Mercedes filter

Peerke

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    OK Peerke, je vriend is nu al in overtreding: als je palntaardige olie of biodiesel gebruikt voor verwarming, vindt de Nederlandse Staat, wij dus dat je accijns moet betalen. De hoogte van de accijns is gelijk aan die van diesel.
    Het filter wat je bedoeld ken ik niet, maar de meeste dieselfilters zitten tussen de 3 en 5 mu.
  • neen hij heeft toen rode niet meer mocht een tijdje blanke gestookt.

Hij ging vroeger toen de blanke  diesel nog goedkoper was in belgie de blanke diesel halen per 1000 liter´

Gewoon op de aanhangwagen.met een zeiltje erover.

Maar nu stookt hij alles echt alles in zijn alles brander.

Hij heeft niet zo een ding  die normale mensen in de woonkamer hebben staan,

Nee wat dat vind zijn vrouw te stoffig

Hij heeft zijn hbo kachel eruit gehaald en daarna een groot model gekocht kijk een paard of een mens kan er noch niet in maar voor de rest alles, het heet niet voor niets een alles brander  zoals geverfde oude kozijnen oude oliedoeken.nat hout en ga zo maar door.

Er komt nu bij dit weer een flinke dikke zwarte rookpluim uit zijn schoorsteen.

En dat allemaal in een mileu zone, in de grote stad waar groen links in het bestuur zit

Wat leven wij toch in een prachtig land he

Peerke

• ik he dat filter getest maar hij zoog geen brandstof   aan.

dat was jammer want de retour loopt door dat filter heen zonder dat de aanvoer in aanraking komt dan had ik

daar koelwater op de retour gezet en dan zou dat de brandstof beter vooverwarmen

Peerke

Sign In or Register to comment.