Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Welke pomp is dit?

Hoi,

Ik heb misschien een Citroen BX turbodiesel op het oog. De verkoper mailde mij deze foto van de pomp. Wie weet of dit een Bosch of een Lucas is? Ik vermoed Lucas.. En indien het een Lucas is, is het dan evt te doen om er een bosch pomp op te zetten?

Zie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=szzmn9&s=9

Bedankt..

Groeten Jules

Comments

• best Jules

Ik heb vroeger ook bx gereden een geweldige auto

Maar ik kan niet in je portomonee kijken maar je moet met die auto altijd rijden,volgens mij met een 2 tank systeem

Kijk eens naar een mercedes 190D dat is gewoon tanken en rijden, en als het vriest als het kraakt  een beetje diesel of maar dat mag natuurlijk niet  een beetje petroleum bij gooien en rijden.

Peerke
  • Beste Peerke,

Ik weet dat het sowieso een 2-tanker moet worden, alleen dat gaat net ff beter met een Bosch-pomp. Volgens mij is dit een Lucas-pomp. Het schijnt dat die een holle as heeft. En minder geschikt is voor PPO. Daarom de vraag of iemand weet of die om te bouwen is naar Bosch. 
  • Kijk alles is om te bouwen maar ik zou een auto zoeken met een bosch pomp.

Als je een auto al gekocht hebt dan zou ik een bosch pomp zoeken en rijden met de lucas pomp tot dat hij kapot gaat.

Dat is iets wat zeker zal gebeuren 

Want ik heb ooit een peugeot blok in een citroen gehangen , en dat ga ik nooit meer doen.

Je zou eens een kunnen kijken op fmso.de dat is  een duits forum.

Maar ik als ik het voor het zeggen had werd het een mercedes w201  w124 

Peerke

• Ja ik zou ook Mercedes zeggen maar de acceptgiro voor een bx is wat beter te slikken. En een <1979 mercedes lever je nog aardig wat in op comfort. Of zijn daar andere ervaringen mee? Maar bedankt voor het meedenken!
  • Er rijd geen auto beter  zo  als een hydraulisch geveerde citroen

Ik heb zelf heel wat bx gehad.

Maar mercedes had de lijnpomp dusik ben overgestapt opeen mercedes w123 240d

Hele fijne auto maar een bx is op gebied van comfort en roest behandeling veel beter

Een mercedes w123 moet je ook rijden met een 2 tank systeem.

Kijk eens op leboncoin.fr voor een mooi wegenbelastinfvrije cx 

Een tank kan alleen maar naar mijn ervaring met een mercedes 190 d w124 w638

Peerke
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    @jules: 99% zeker dat het een lucas is.
    blokversie xud9t of xud7t? https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD#Vehicles
    XUD9TE heb ik er in liggen. zie elders zwiep goes from...to...

Met een lucas pomp rijden. Zomers met 15-25% in een p205 heb ik overleefd.
    ps, pomp overzetten kan. moet je ook de plaat waarop de pomp zit en verstuiverleidingen/verstuivers overzetten.
    tenzij dezelfde verstuivers natuurlijk.
    persoonlijk zou ik gewoon kijken waar een XUD9T blok in ligt en er dan 1 met bosch pomp aanschaffen ipv pomp overzetten.
  • Ik heb het artikel gelezen in wikipedia voor die citroen motoren, zeer bevelenswaardig

Peerke
  • Hoi Ericzwiep, ik zie nu pas je reactie op mijn vraag. Ik ben dus zo gek geweest de BX op te halen  :-* Rijdt goed, alleen bandjes moeten nog vernieuwd + gebalanceerd worden. Helaas zag ik minder dan 24 uur na aankoop allerlei lekkage bij de voorwielen. Flink balen, nu kan ik er nogsteeds niet in touren. Groen ,dus zal wel LHM zijn. Weet nog niet hoe is dit oplos. 

"ps, pomp overzetten kan. moet je ook de plaat waarop de pomp zit en verstuiverleidingen/verstuivers overzetten." --> Bedoel je hiermee de plaat waaraan origineel de Boschpomp zit bevestigd? Dus ik kan zeker niet een vw Bosch pomp van een 1.6 TD op een XUD9T plaatsen? (die heb ik hier namelijk nog)

Maareh de bx/405 turbo diesels zijn hier niet voor het uitzoeken, laat staan dat je nog wat te kiezen hebt op gebied van inspuitpomp lijkt me. Ik ga er niet helemaal voor naar Frankrijk.

Heb je anders misschien nog een adresje van een handige Citrofanaat die misschien nog wel een Bosch pompje op de plank heeft liggen? 
  • gewoon gaan rijden op 2 tank systeem, alleen maar hele dunne olie gebruiken, van de visboer 

En dan gaan sparen voor een andere bx met de juiste pomp, dan heb je nog straks, een donor auto over.

Ik denk dat dat nu de goedkoopste en beste oplossing is.

Peerke
    Geen idee.
    XUD9 blokken liggen in behoorlijk veel verschillende auto's.
    ik zou gewoon mixen en die lucas oprijden.
Sign In or Register to comment.