Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Olieaanvoor vanuit tank mbv luchtdruk

Is het niet een idee om de plantenolie naar de motor te voeren door de brandstoftank onder druk te zetten? Dit kan zeer goedkoop met een 12 volt compressortje. Gewoon een overdruk van 1.5 tot 2 bar ofzo, die perst het dan naar de motor. Je bent dan wel gebonden aan KGR omdat de retour niet tegen de druk in kan terugstromen. Dan ben je van je luchtproblemen af, en het is vele malen goedkoper dan een tandradpomp. Het niveau in de tank moet dan wel altijd voldoende zijn. 

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited May 27
    Luchtproblemen ontstaan door lekken/lekjes. Met name bij kortgesloten retour. Dus: lekjes opsporen en verhelpen. Je kunt ook een ontluchter monteren. Tank onder druk zetten is natuurlijk wel een goede methode om de lekjes op te sporen. Tandradpomp voor opvoer is wel mooi, maar er zijn ook goedkopere brandstofpompjes. Permanent onder druk: wat als je wagen stilstaat en er toch een lek is ?? Plasje olie onder je auto.
  • wodanwodan Super Moderator
    Als je een ontploffende brandstoftank wilt is het een super idee... Nee, niet doen dus.
    Investeer gewoon in een goede opvoerpomp die regelbaar is qua druk of direct de juiste maximale druk geeft
    waar je brandstofsysteem voor ontworpen is en zorg voor filters met een groot oppervlak zodat er steeds
    goede doorstroming is van brandstof en dan heb je de minste kans op problemen.
  • Idee afgeschoten, tank nog niet ontploft. Maar je kan een overdrukventiel monteren die bij een te hoge druk opengaat. Die spuittankjes van de tuinmarkt hebben dat ook. En bij stistand druk eraf, krijg je ook geen lekken. Ik vermoed dat ik jullie niet overtuig maar dat is mijn antwoord op de bezwaren. 
  • wodanwodan Super Moderator
    Een klein vat drukbestendig maken is tig keer simpeler dan een groot vat.
Sign In or Register to comment.