Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

update van pieterbell,.... oude auto eruit nieuwe erin.

Vorige week nieuwe bus gekocht,... wel weer de zelfde , hiace 2.4 standaard diesel, maar korte uitvoering en ook in  camper uitgevoerd. met hoog dak. Die bus hiervoor heb ik weg gedaan , niet omdat hij niet goed reed, maar omdat de wegenbelasting mij steeds pijn aan het hard deed,  376 euro per kwartaal..auch!!!!  nu betaal ik slecht 135 per kwartaal en de verzekering is ook bijna de helft goedkoper. Even terug blikken.  Oude bus gekocht in 97 en op frituut gaan rijden in 98 met ombouw van 2x ww een voor het filter de andere voor de pomp. ook groter filterhuis ingebouwd en bredere aanvoerleiding (15mm), en zeefje uit tank gehaald . Km stand nu 660.000 waarvan 460.000 op frituur zonder problemen bijna alles technisch vervangen behalve brandstofpomp , die was nog steeds de eerste. wil nu de nieuwe bus ook op frituur gaan zetten maar dan misschien 50% in de zomer en in de winter gewoon 100 % diesel. en dan zonder ombouw alleen het zeefje uit de tank halen, verder niets. Heb er een goed gevoel over dat hij het gaat doen, maar misschien kunnen jullie meedenken. 

groetjes
pieterbell0001

Comments

• ik zou altijd minimaal een  warmte wisselaar op zetten.

Peerke
  • wodanwodan Super Moderator
    Ik zou ook warmtewisselaar zetten voor de filter, dan ben je zeker dat het daardoor vlot genoeg gaat en hij niet zal inhouden.
Sign In or Register to comment.