Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

elko motor

waar kan ik zo een ding vinden 

Elsbett doet daar niets meer mee geloof ik en ze worden bij mij weten niet meer gemaakt.

Peerke

Comments

• of de elsbett moter  genoemd

Peerke
  • NiekNiek Super Moderator
    http://www.vegetableoildiesel.co.uk/mybbforum/

Peerke, ik heb een jaar geleden een vw met een elsbett motor langs zien komen. Stel je vraag op de internationale fora. Bovenstaand is die van Engeland.
    In engeland niet beschikbaar. Beste kans: duitsland. Waarom wil je een elsbett motor ??
  • Nou ik ben een fan van  mercedes motoren van het type 601  602 en 603 of de geblazen versies daarvan

Ik kan het volgende opzeggen gewoon volgooien en rijden, als het extreem koud is dan een beetje diesel  of vroeger petroleum bij doen.

En niks ombouwen.

Ik heb vroeger met een mercedes met een 616 of 617 gereden, maar dat moest altijd met een twee tanksysteem.

Daar werd ik niet gelukkig van

Maar ik heb altijd begrepen dat elsbett moter nog beter is.

Ik ga binnen kort weer een auto bouwen, een met een chassis dat min 60 jaar oud is, je moet ze wel voorblijven in den haag.

Ik zat te denken aan iets van de tweede oorlog Dodge powerwagon 6X6, maar wel met een naoorlogse civiele cabine erop, iets van de jaren 40..

Iets moderner mag wel 

Als een  elsbet niet kan dan een geblazen 352 moter uit een unimog van de jaren 60

Ja mijn meisje houd wel een beetje van comfort, en van open rijden houd zei niet zo van.en er moet wel een kachel inzitten want ze krijgt het vaak koud.

Geen gordel plicht en een bank waar je met zijn vieren naast elkaar kunt zitten, kan ze lekker dicht tegen mijn aankruipen, jullie zien dat ik aan bijna alles denk

Wat zullen ze weer raar staan te kijken bij de rdw, en daarna gaan lachen.

Dan doen ze altijd als ik weer met iets kom, wat net binnen de wet valt

Iets wat wel voldoet aan de letter maar niet aan de geest van de wet

En wat denk je bij de supermarkt, want hij past natuurlijk in geen een parkeer vak dat word overlangs parkeren.

Wat zal ik al die parkeerwachten zieken, als ik overdwars parkeer.

Terug naar de elsbett moter

dus ik had gedacht aan een elsbet motor., hoeveel zijn daar er eigenlijk van gemaakt

Is zo iets niet om te bouwen van een bestaand blok

Nu heb ik geen idee of er een moter bestaat die een aantal elko motor voordelen  heeft

Of een moter die nog beter loopt op alles dan een mercedes motor.

Kijk ik sta  open voor suggesties.

Ik zoek nog een hal om dat ding in te bouwen.omgeving Brabant. mag ook Belgie zijn boven Antwerpen

Peerke

• ik heb net eventjes gekeken op het engelse forum nou die zijn goed bezig.

is aan te bevelen 

Peerke

fmso.de vind ik erg rommelig, zijn er nog ander ppo fora 

bv belgie

• wodanwodan Super Moderator
    Succes met zoveel plannen :)
    Er moet in duitsland nog iemand rondlopen, die bij Elsbett heeft gewerkt/medeeigenaar was. Wie weet nog wie dat was en hoe we hem kunnen bereiken.
    Betwijfel of de elsbett motor genoeg vermogen heeft voor zo'n dikke amerikaan. Elsbett was voor het formaat auto Passat.
  • udoudo Super Moderator
    Zelf geen ervaring mee.
    Mijn ombouw is van (voorheen) ppo-systems.nl.
  • udoudo Super Moderator
    Qua kleine motor: Tuneko (zoek op youtube) rijdt met een 1.2 TDI een Audi A8 op behoorlijk tempo.
  • fraggie PPO Newbie
    ik kwam deze op een ander forum tegen , misschien is dat iets ?
    3.4 liter ppo motor.
  • ik ga kijken

peerke
  • ik heb gekeken maar het was geen elsbet maar een generator die op ppo loopt

Peerke
  • udoudo Super Moderator
    edited September 20
    Peerke,

Heb je al een chassis gevonden wat aan de wensen voldoet?

En Elsbett motor: zat dat niet voornamelijk in de vorm van de zuiger waardoor wervelingen opgewekt werden?

En als je een VW 1.4 TDI PD motor (circa 95 PK/240 Nm) zou kunnen toepassen: ik heb nog wel een frisse 6-bak in de aanbieding zodat zuiniger rijden ook nog kan.

Udo
  • Ik kende dit verhaal maar wie heeft het patent van de elsbett moter nu.

Is er een bedrijf die hem nog maakt,

Als iemand het patent  heeft volgens dat artikel is het verkocht in 1992 bij het faissement van elsbett is dat patent dan onderhand niet afgelopen.

En wie maakt hem of ,heeft een of andere oliemaatschappij het patent en hebben het in de onderste la gegooid.

Ik krijg een idee als we met een stel man naar het elsbett museum zouden gaan.

Ik ga volgend jaar daar naar toe, en  ik heb nog voor 4 man meer plek in den camionette als iemand een voorbank heeft liggen voor een mercedes w638 kan ik er nog eentje meer mee nemen.

Peerke
  • udoudo Super Moderator
    Lijkt me interessant qua bezoek! Is ruim 500 KM vanaf mijn plek dus al snel een 2-daagse operatie?
    Maar vind je daar wat je zoekt? (een verkoopcontact m.b.t. de motor)
  • Dat ook maar het lijkt heel erg interessant en als het maar bij 2 man blijft dan kunnen we overnachten in mijn Kampeerwagen bij meer man zal het een hotelletje of jeugd herberg worden.

Kunnen we mooi in duitsland ppo tanken aan de pomp, dat lijkt me veel mileu vriendelijker als diesel olie.

Peerke
  • elsbett museum is open van 1 mei tot 1 october

Dus het zal iets zijn voor volgend jaar mei.

Peerke
Sign In or Register to comment.