Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

zuigen en blazen

ik heb voor mijn neefje een nieuwe nieuwe motor ingebouwd in zij auto

Hij helaas is een afvallige hij rijd weer gewoon op diesel, ik zal maar niet zeggen welke kleur , het is alvast niet mijn politieke kleur, dan weten jullie weer genoeg

Maar ik heb een probleempje

Ik heb van een automaten moter een schakel moter gebouwd en ook de brandstof pomp omgezet van de schakel moter

Kijk het valt best mee om aan een vito moter te werken gelukkig heeft hij een gewone en geen cdi want dan begin ik er niet aan.

Als hij eruit ligt kun je overal redelijk bij ,ik zeg niet goed er bij

Maar nu heeft die auto een vervelend probleem gekregen.

Als hij remt een paar keer dan valt de druk weg en dan slaat hij ook niet meer af.

Heb ook al de booster vervangen en alles nagekeken met de vakiuum  meter maar ik krijg het niet gevonden.

Heeft er iemand enig idee

Peerke

Comments

• heb op internet gekeken

Ga een rookmachine bouwen

Un die aan sluiten op de uitgaande slang van de vacium pomp  en dan er rook in blazen en waar de rook uit komt daar lekt hij

Peerke
  • wodanwodan Super Moderator
    idd, met rook lek  detecteren is een optie. Luchtdruk opsteken en zeepsop gaat ook.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 8
    Teveel vacuumslangetjes om blind te vervangen?
    Of is er kans dat de vaccumpomp zelf lek is?

• gaan we dinsdag kijken 

Word vervolgt
  • kijk als je een defecte motor wilt vervangen en je hebt een ander blok gekocht ;

En als je dan van een automaat moterblok een schakel moterblok moet maken.

En als je meisje 30  km van je daan  zit en waar je dus niet naar toe kan omdat je aan het sleutelen bent 

Kan het gebeuren dat je iets over het hoofd  ziet en een domme fout maakt.

Kijk ik heb natuurlijk autos in voorraad staan onder andere een ssang yong musso met de beromde mercedes w602 geblazen variant.

dus daar eens de druk opgemeten en dat was veel meer als dan van den vito; dus het lag aan de pomp

Dus toen maar de pomp vervangen.

Zoals jullie misscjien weten is een vito niet zo een fijne auto om aan de sleutelen, je hebt nergens ruimte.

Dus ik kreeg weer visioenen  om mlaar weer de moter  eruit te halen, doe ik gemiddeld 2 a 3 keer per jaar dus hij ligt er binnen 2 en half uur ligt hij ervoor.

Maar eerst even een bakkie doen , want wij blijven natuurlijk wel brabanders

Dus even nog alles goed bekeken en toen zag ik 2 doppen zitten in het zij scherm

Ik dacht toen pot verdikkeme het lijkt wel peugeot 204

Vroeger waren peugeot hele fine diesel automobielen  en peugeot had gaten gemaakt in het zij schutbord om makkelijk te kunnen sleutelen.

Als je dat niet wist dan ging je echt huilen.

En ja hoor dopje eraf even verder  gaat je doorboren en je kon gewoon via de zijkant de het dopje door de gat de span rol  losmaken.

Toen de vaciuum pomp eraf gehaald en  toen weer een bakkie koffie genomen en alles nog eens rustig nagekeken.

En toen zag ik het er zat een pakking vastgelemd tegen het blok en er zat een pakking aan de pomp zelf en dat was er dus een teveel

Dus pakking ertussen uitgehaald alles weer gemonteerd

En toen was hij weer goed

Peerke
Sign In or Register to comment.