Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ben geen grijze muis en betaal zomaar niet.

Ik weet een vreemde titel en hij is ook off topic.

Zaak 1

Ik reed afgelopen december om een uur of acht s avonds door het mooie brabanse landschap op een 80 km weg.

Ik heb een hekel aan hard rijden dus ik reed 70 km per uur, krijgen we geen bonnen he. Dat vind een mercedes 200 d pas fijn.

Op eens stak uit een onverlichte zand weg een kraan voor me de weg op dus ik moest remmen voor mijn leven.

Ik heb net niet de kraan geraakt, maar dat scheelde niet veel gelukkig is mercedes al vroeg met abs begonnen.

Maar volgens mij was de chauffeur dronken want hij slingerde en wist niet goed waar hij mee bezig was.

Dus dat vond ik gevaarlijk dus ik er met volle gang er voor bij.

Toen ik er voorbij was reed ik gewoon weer 70, tja ik wil natuurlijk een brave oppassende burger zijn.

Toen werd ik ingehaald door een politie auto en ik kreeg het bordje volgen.

Ik dacht toen nog moeten jullie geen boeven vangen , ik rij niet te hard.

Dus ik als brave burger de wouten zo noemen wij de politie in brabant gevolgd.

En een paar kilometer verder zijn wij gestopt , en er kwamen 2 vrouwelijke en een mannelijke politie agent uit de politie auto gestapt.

Ik dacht nog he een triootje.

Dus een vrouwelijke agent sprak mij aan dat ik over een verdrijvings vlak was gereden en dat ik daar een boete voor kreeg.

Ik vroeg toen beleefd , das moeilijk te geloven voor jullie maar dat kan ik echt zijn, vooral tegen politie agenten.

Hebben jullie niet gezien dat ik moest remmen voor mijn leven, en dat die kraan gek deed.

Waar zij op antwoordde dat hebben we niet gezien want we reden met hoge snelheid.

Toen dacht ik  en denken mag je alles, zeggen niet.

Nu ben je van mij.

Verder was er nog een fout in het systeem want men wou mij meenemen voor iets wat allang was opgelost en waar ik gelukkig niets mee te maken had.

Dus  ik dacht lief, naief te zijn en nu vooral niet te slim willen zijn.

Dus ik kreeg een maand later mijn proces, binnen.

En dan kun je natuurlijk betalen, maar dat is tegen mijn principe als justitie mijn centjes willen hebben dan moeten ze er heeel erg hard voor werken.

Dus heb ik een heeeeel erg slecht  met de hand geschreven brief gestuurd naar de officier van justite, zo een brief waar je aan 5 man moet vragen wat schrijft hij hier nou.

Daar in schreef ik dat er een fout in de dagvaarding stond en dat ik de topografie van brabant beter kende als die drie agenten.

En dat ik graag hem zou ontmoeten bij de rechter.

Even eerlijk blijven zij hadden gelijk wat de topografie en ik niet,maar je moet het toch iets proberen.he

Ik hoorde maanden niets toen kreeg ik ineens een brief van de officier van justitie dat hij meer tijd nodig had.

En vorige week kreeg ik een brief van de officier van justitie dat hij de zaak introk.

Zaak 2

Deze zaak loopt nog

Ik ben geflitst in de bebouwde kom met 5 km te hard kosten 42 euro.

Ik dacht niet met mij.

Meteen beroep aangetekend

Dus ik belde het telefoonnummer op het procesverbaal  voor de foto:

Die mevrouw aan de telefoon zei toen meneer die kunt u met uw digi d opvragen, waar op ik antwoorde ik heb geen digi d, wat haar zeer vebaasde.

Ik heb wat tegen instancies die gegevens verzamelen daarom heb ik ook geen face book

Dus zij moest hem opsturen, 

Foto gekregen en daar stond op dat ik ook de ijk gegevens kan opvragen van de apparatuur.

Dat moet je natuurlijk niet doen met mij dus ik meteen weer gebeld.

Maar omdat ik die dag een auto geleend had van iemand moest ik dat schriftelijk doen.

Dus jullie begrijpen het al, ik meteen weer een onleesbare handgeschreven brief geschreven.

Netjes een week weer gewacht en toen weer gebeld

Brief was aangekomen en ik krijg mijn gegevens.

De volgende brief die ik nog moet sturen waar precies ze stonden.

Dus deze zaak loopt nog

Jullie snappen toch wel dat dit de overheid veel meer kost als die 42 euro die ze van mijn hopen te vangen.

Wat ik nu wil zeggen als iedereen nu doet vanaf vandaag zoals ik dan zaagt de overheid   morgen alle flitspalen om .

En dan houden op met die onzin en gaan ze misschien boeven vangen.

Peerke

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    Het erge is dat de meeste hardwerkende mensen geen tijd nog zin hebben in al die ongein.
    Ik heb in mijn leven nog maar 5x een boete gehad, waarvan 3x te snel gereden, 1x omdat ik een meter
    over het fietspad reed met de motor omdat de weg versperd was door een pechgeval en 1x omdat ik een reproductienummerplaat had ipv de originele. Kortom, halsmisdaden. Het kan verkeren en eigenlijk
    brengen die boetes weinig zoden aan de dijk, maar wel veel geld op. En wat geld opbrengt, dat kan
    niet afgeschaft worden.
  • NiekNiek Super Moderator
    En zo kan ik er nog veel meer vertellen.
    Een kleine greep:
    1. Ik rijd op de snelweg, naast mij rijdt een motoragent. Hij blijft een beetje voor en een beetje achte mij rijden. Tenslotte geeft hij een stopteken. Ik vraag: waarom heeft u mij laten stoppen, antwoord: het profiel van uw aanhangerbanden leek mij te weinig. Knap van zo'n motoragent, dat hij bij een snelheid van 80 km/uur het bandenprofiel kan beoordelen. Gewoon een gevalletje discriminatie dus.
    2. Een milieu inspecteur ziet mijn opslag van plantaardige olie en biodiesel en begint een reeks voorwaarden te noemen waaraan de opslag moet voldoen: dubbelwandige tanks, ontluchting naar buiten, aanrijd remmingwerken, etc. Na zijn baas te hebben aangeschreven en meerder telefoontjes en mails kreeg ik op mijn verzoek na een half jaar een brief van de betreffende milieudienst, dat alles in orde was. Gevalletje incompetente ambtenaar
    3. Een milieuambtenaar ziet in mijn tuin een stalen tank. Er heeft plantaardige olie in gezeten. Hij maakt foto's en vertelt mij, dat ik dat gecertificeerd moet laten afvoeren. Dat doe ik dus niet. Na een week komt hij terug en ziet geen stalen tank. Gevolg: verhoren van 2,5 uur op het politiebureau. Aan de hand daarvan een schikkingsvoorstel van de officier van justitie: 1500 euro. Ik weiger te betalen en heb voldoende argumenten: officier trekt de zaak in en seponeert. Conclusie: wederom een incompetentie serie ambtenaren (milieudienst, politie, justitie) en veel tijd en geld verloren gegaan.
    en zo kan ik wel even doorgaan.
  • NeoNeo PPO Addict
    Met af en toe een boete heb ik nieteens zoveel moeite. Wel met de hoogte van de bedragen. Het ergste was 280,- voor rijden met een lekke uitlaat. Zo erg lek was 'ie nieteens maar de agent hoorde het wel gelijk. Het was een algehele verkeerscontrole en een van m'n remlichten was ook defect. Ik kreeg slechts 1 boete, helaas wel de duurste.

Ander keertje was ik te laat voor werk en besloot ik een stuk af te snijden. Het was heel vroeg en nog donker. Door een stukje over een fietspad te rijden kon ik een paar minuten winnen. Maar om niet op te vallen deed ik dat met de lichten uit. Daarna even door de berm hobbelen en zo de weg op. Helaas kwam er uitgerekend toen een politieauto langs...  'over het fietspad rijden, over de stoep en de groenstrook rijden en ook nog eens met het licht uit, met zo'n boete werk je vandaag wel voor niks' zei de agent. Ik zei, meneer ik zit helemaal fout en met zo'n boete werk ik niet alleen vandaag maar de hele week voor niks en misschien wel de hele maand.' Ik kwam er met een waarschuwing vanaf.

Grappig was ook toen ik met een omgebouwde Golf 1 bij een algehele controle naar een loods werd geleid  de motorkap moest openen. De hele filter, warmtewisselaar en slangenbende ging aan hun oog voorbij, het chassisnummer klopte en dat was dat.
  • het gaat om de moraal

Ik ben toch een law en order burger.

Ik vind als iemand gepakt word met echt te veel drank op vind ik dat hij zelf bij de rechter zijn eigen rijbewijs mag kapot knippen , en dat hij dan noooit meer een andere krijgt.

Dit ook bij heeeel erg onsociaal rijgedrag idem.

Ik ben in principe niet tegen snelheidscontroles.

De wet is de wet en die geld voor ieder een.

Maar het zou toch zo mooi zijn van de overheid als je een keer per jaar als je een hele kleine snelheids overtreding had van onder de 10 km dat je dan wel een brief kreeg dat je te hard had gereden maar dat je deze ene keer niet hoefde te betalen.

Per 20000 km per jaar.

Dus als je zeg maar zoals ik vroeger 80000 km per jaar reed dan kon je ook dus 4 keer per jaar dat doen.

Als je veel rijd dan loop je ook meer risico.

Vergeet niet dat mensen die 80000 km per jaar rijden daar ook iemand accijns op de brandstof en de bijtelling dat daar voor de overheid de winst zit.

En iemand die 80000 km per jaar rijd heeft ook over het algemeen geen slecht inkomen.

Dit geld voor iedereen.

Ik zou hier dan wel 2 uitzonderingen op maken.

Ik zou de snelheids boetes bij scholen en wegwerkzaamheden vertienvoudigen, daar krijg je geen respijt dan zou  1 km al te veel zijn.

Ik zou bij iedere wegwerkzaamheden en school een flits paal zetten die altijd aan stond.

Ik durf te wedden dat iedereen hier mee kan leven en ik vermoed zelfs dat je daar de verkiezingen mee zou kunnen winnen.

En ik denk dat dat kosten neutraal zou zijn of zelfs nog meer op zou leveren voor de staatskas.

Maar ja ik ben ook maar een boere jongen uit de provinsie en woon niet op de gracht in amsterdan of den haag.

Peerke
  • even nog over die algehele verkeers controles

O ja vrijdag middag als de cursussen zijn afgelopen voor de agenten en ze hebben dan niets te doen dan kunnen we nog wel eens ergens op het plqatteland gaan staan om te controleren.

ZONDAG MORGEN OM 0800 ZIE JE GEEN EEN AGENT, DOOR DE WISSELING VAN DE WACHT

Dus dat is gewoon een grote geld inzamelings aktie van de overheid

Dus vermijd snel wegen en rijd gewoon door het mooie platteland

ik stel mijn tom tom in op korstte route of als ik echt snel wil zijn vermijd snelwegen.

En dan vind mijn Mercedes 200D zo fijn in zijn 4 en dan is hij zuiniger als menige nieuwe plug in hybride

sorry voor de dure woorden.

Je ziet dan de wereld en die laat je dan niet voorbij gaan.

• vervolg

Heb brief gehad dat ik dus via een website dat dat ik zonder een digi d de ijkrapporten kan inzien,maar als je die bekijkt dan word het lachen want die zijn 3 jaar oud en ze moeten ieder jaar geijkt worden.

En wat denken jullie dat zijn ze vergeten:

En als ik nog vragen had dan moest ik maar de politie bellen:

Dat heb ik gedaan en ik heb zelf de agent aan de telefoon had die mij bekeurt had.

En bij een beetje navragen bleek dat de desbetreffende agent de wet had overtreden want ze had zich aan de verkeerde kant van de weg had geparkeerd om mij te te kunnen flitsen.

Toen moest ik volgens de agent  een wob verzoek indienen om ijk gegevens en de aanstelling van de desbetreffende agent op te vragen:

Dus iets heel iets anders dan in de brief staat,

Ik hoop zo dat deze zaak voorkomt.

Peerke

Sign In or Register to comment.