Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

probleem

ik had een vito geleend gelukkig geen cdi maar gewoon een 110 met turbo en intercooler.

En van een andere neef een hele grote ifor williams veetrailer geleend.

Mijn neef van de vito rijd ook nooit harder dan 85 op de snelweg.

Dus ik reed met die combinatie op de snelweg en er kwam ineens grote zwarte rook  uit de uitlaat.

Ik dacht toen het zal toch niet de turbo zijn.

Ik ben toen gestopt een andere neef gebeld en die heeft toen de veetrailer opgehaald , Ik dacht een probleem minder.

De man van de wegen kwam kwan en zei start hem eens en toen was de rook weg.

Hij had de intercooler slang erafgehaald en daar was geen rook.

Hij zei toen ik kan zo niets vinden ik denk aan een defecte verstuiver.

Maar hij zei ga maar een stukje rijden en dan rijd ik wel achter jouw en dan kijk ik wel

Zogezegd zo gedaan en eerst gewoon 85 gereden en toen 120, daarna gestopt en hij vertelde mij toen het volgende

ik zie geen rook behalve als je een vrachtwagen in haalt en dan even wat gas bij geeft dan zie ik een beetje rook.

Ik denk zelf aan een defecte verstuiver, of iets defect aan de pomp,

En volgens mij kun jij  hier gewoon mee naar huis rijden.

Dus ik gewoon nog een 70 km naar huis gereden en geen rook meer.

Heeft iemand een idee

Wie heeft er een verstuiver tester of weten jullie iemand die dat kan voor weinig

Peerke

Comments

• heeft ook iemand een idee voor een meer optimale verstuiver druk als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Peerke

• heb revisie bedrijf gebeld en die wist mij te vertellen  22 bar als hij nieuw is en met 3 ton op de teller 18 a 19 bar 

we gaan morgen testen dus ik ben benieuwd.
  • wodanwodan Super Moderator
    Zou me niet verwonderen dat het oud roet was dat loskwam....

Je kan altijd alle verstuivers testen... Meten is weten.
  • ik heb 4 geriviseerde verstuivers met de fabrieks instellingen en vier nieuwe gloeiers gemonteerd

Peerke

Sign In or Register to comment.