Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

gemak dient den mens

Ik zat van de week weer te knoeien met kannen, en zoals jullie weten is oa diesel zeeer mileu vervuilend als het op de bodem terecht komt.

Ik dacht dat moet toch zonder al te veel knoeien kunnen.

toen kreeg ik een euraka idee.

Ik dacht ik zet een kannetje in de kofferbak in een lekbak leg een extra leiding naar voren  en zo tutter ik hem lekker leeg en wat hij niet verbruikt gaat via de retour naar de tank.

je rijd en je tank meter geeft aan wanneer je moet omschakelen.

Uitvinding van de eeuw

ik ga nooit meer een kan in een tank staan te gieten een de winst te vermorsen

Peerke

Comments

• udoudo Super Moderator
    Heb je foto's?
  • neen gewoon een bak op de grond bij de bijrijder kan er in door het zijraam een slang onder de moterkap en dan aan de aanvoer

Peerke
  • udoudo Super Moderator
    Het idee van Peerke is iets te zichtbaar voor mij.
    Kliedervrij in de kofferbak wil ik ook wel een can kunnen legen in de tankhals ofzoiets, maar hoe simpel te regelen?
    Bijvoorbeeld: Aansluiting maken in tankdeksel naar ontluchte can-dop.
    Dan iets om de can in de wagen te kunnen zetten opdat hij leegloopt; dus minstens op z'n kant of schuin op z'n kant (dop onder) of ondersteboven.
    E.e.a. hoeft niet snel maar wel zeker, ook bij koude.
  • wat jij bedoeld heb ik ook aan gedacht maar gaat niet werken omdat als je niet oplet je jerry can leeg rijd en dan heb je lucht in het systeem.

Als ik ongeveer 30 m rijd is de can leeg en de tank weer wat voller.

Ik heb dit nog zo niet meegemaakt maar je moet altijd een reserve brandstoffilter en diesel olie meenemen om een filter te verwisselen.

Ik heb gewoon de jerry can recht overeind staan in een bak met de slang erin en een doekje gepropt in de opening voor het klotsen

Alle mercedesen hebben genoeg voet ruimte voorin.

Mijn vriendin os mijn moeder,rijd natuurlijk niet mee als ik zo mijn auto voldoe.

Dat snappen die vrouwen toch niet.

Mijn vriendin stelde voor om maar eens een nieuwere mercedes te kopen, ik heb toen de auto maar meteen aan de kant gezet en haar duidelijk gemaakt als ik deze plat zou rijden ik nog een veel oudere terug zou kopen en zeker geen nieuwere.

Vrouwen staat internet goed vol mee maar een goede oude mercedes is een heel ander verhaal.

Zij zal dit nooooit meer opperen.

Peerke
  • het voordeel is ook dat je alleen maar gezuiverde brandstof door je eigen brandstof systeem krijgt in je tank.

Peerke

Sign In or Register to comment.