Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

dicht filter

Ik heb een tijdje tijd in Duitsland olie gereden die veel vet had.

Nu heeft mijnen freund overgestapt op dunnere winterolie.

Nu heb ik het volgende probleem.

Mijn brandstoffilter zit vol met vet en mijn ,voor filter loopt gewoon de olie door.

dus ik moet nu om de 1000 km, mijn brandstoffilter vervangen dat is een werk van een paar minuten maar en dan weer een paar minuten doorstarten tot hij ontlucht is.

Als ik het vuile filter bekijk zit een een vetlaagje aan de bovenkant aan de rand

Ik rijd zelf met een om 602 moter en vroeger kon je met de oude om 617 motoren nog handmatig ontluchten.

Zou er een hand ontluchting te maken zijn op een zelfontluchtingsysteem.

Als ik een electrische filter voorverwarming monteer op mijn auto zo een ding dat de brandstoffilter omklept en ik zou die een paar minuten eerst laten verwarmen zou  dan dat vet zijn opgelost.

Of heeft iemand nog een beter idee

Peerke

Comments

• dus mijn auto start en naar  30 sec slaat hij af

Peerke
  • udoudo Super Moderator
    edited October 21
    Verwarmingsband om het filter helpt aardig; als deze aan kan voor het starten denk ik dat het 99% zeker tot een oplossing zal leiden. (bij Elsbett niet het geval)

In de Fox zitten twee filters met een kogelkraan om te schakelen.
    Het standaard filter is voor nood.
    Het andere filter hoort bij de ombouw en is elektrisch verwarmd totdat het koelwater 60 graden ofzoiets bereikt.
    Dat zou afdoende moeten wezen volgens Elsbett.

Al gedacht over bijmengen van het een of ander?
    Het lijkt er op dat het filter en de brandstof in het algemeen niet heet genoeg wordt om het vet op te lossen.
    Misschien eens de resten uit het filter stapsgewijs verhitten om vast te stellen welke temperatuur nodig is voor dit vet?

• NiekNiek Super Moderator
    1. waarschijnlijk veel palmolie in de olie
    2. brandstoffilter wordt niet warm genoeg (even meten, 85 graden moet het zijn)
    3. onderweg nieuw filter plaatsen: als je dat vervelend vindt, kies dan de oplossing van Udo: twee filters met driewegklep ertussen
    4. Elektrisch voorverwarming: ik gebruik het zelf voor de koude dagen. Ik heb nog een aantal nieuwe voorverwarmers liggen
    5. 10 % petroleum helpt, 5 % benzine helpt, diesel onbeperkt bijmengen helpt
    6. filterpatronn isoleren en niet in de luchtstroom van je ventilator plaatsen.
    weet even niet meer te bedenken
    Ontluchten: neem altijd een flesje diesel mee. Monteer het nieuwe filter nadat je het filter gevuld hebt met diesel. Even doorstarten en lopen !!  ik heb een handopvoerpompje in mijn cruizer, maar hoef het nooit te gebruiken.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    Peerke,
    Mogen we aannemen dat je het spul onverwarmd door je filters voert?
    Ik 10% petroleum, standaard, winter 15%.
    Verwarmde filterkop.
    Indien nodig, gebruik ik de kortgesloten retour even om te spoelen.
    En gelukkig, geen samengestelde olie.

Tip voor zelffilteren in de winter:
    Een scheutje petroleum op 20 liter VUILE olie laat al veel 'vet' bezinken merk ik.
    daarna de rest door mijn filterinstallatie.
  • ik heb het volgende gedaan

Ik heb het filter uit de auto gehaald en de olie daaruit in een fles gedaan en die olie staat in de wagen

Het filter staat in de woning heb ik al gevuld met nieuwe olie

dus morgen het filter er onder en dan starten  

Dan moet hij het doen

Peerke

Ik vul altijd mijn filter met olie voor dat ik hem monteer

maar als het filter verstopt zit en de auto trekt de pomp leeg dan moet hij veel lucht wegpompen 

Dan zou een handpomp wel fijn zijn.

Niek wat voor voorverwarmer is dat een die het filter omwikkeld
    P. gewoon een 12 / 24 volt elektrisch ding. Verwarmingsband past om het filter met een diameter 73-86 mm. Inclusief installatieinstructies en een setje handschoenen voor de koude dag. Ik een chinees product voor de russische markt
    Simate filter heater.
  • quanta koste

Peerke
  • Vannacht heeft het filter in huis gestaan vanmorgen terug gemonteerd.

Startte meteen sloeg na 5 sec weer af en daarna gestart en gewoon mee gereden.

Vanavond weer het filter gedemonteerd en staat weer in de woning

Peerke
    negen tientjes excl verzending
  • probleem opgelost.

Gewoon een buiten stekker gemonteerd bij mijn meisje ik zet hem aan de stroom en s morgens vroeg is hih lekker warm

Peerke
Sign In or Register to comment.