Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Hallo Allemaal

soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
Wat ben ik blij om te zien dat hier nog wat activiteit te vinden is.
Ik rijd al een hele tijd niet meer op PPO omwille van praktische overwegingen (liever met de fiets enzo...)
Maar ik heb een mogelijk nieuw slachtoffer, een heftruckje met een kubota D380.
Alleen is de injectiepomp een beetje ziek en ben ik op zoek naar iemand met verstand van zaken om deze na te kijken en te herstellen.
Zou iemand hier mij het e-mail adres of eventueel telefoonnummer van Nero kunnen bezorgen via PB?
Met de jaren zijn mijn contacten wat verloren gegaan.

Groetjes

Comments

• bosmans diesel service te bergeijk

klein bedrijf dat ook hypermoderne systemen kent

je spreekt met de baas die meewerkt geen balie met nitwit die niets weet

Prijzen vooroorlogs 

kunt opsturen en hun sturen terug

Neen ik heb er geen aandelen

Peerke
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 23
    De heftruck bleek een aantal verborgen gebreken te vertonen. Deze is dus terug naar de verkoper gegaan o.w.v. deze reden...
    Nu is er een andere, met een betere motor. Grünig Uni-truck (https://www.gruenig.de) met Kubota D1105. Er zit iets op dat op een lijnpomp lijkt... Het opvoerpompje is elektrisch en zit extern tegen het blok geschroefd... Wat denken jullie? Beginnen mengen? Filter is net nieuw.
    Voor een WW is het probleem dat er geen primair circuit is, dus dikke slang vlak na de thermostaat. Elektrische verwarming moet lukken, alles is 12V.
    Hier meer info i.v.m. de motor... http://www.kubotaengine.com/assets/documents/09_d1105_30.pdf

Lijkt me safe, maar voor de zekerheid check ik toch eens hier...
  • op de foto kijkend is het een lijn pomp
    Als die motor erin ligt kun je altijd wel ergens een plekje vinden om de ww te plaatsen

Ik weet niet of je met een 1 tank of 2 tank gaat werken

Peerke

Voor de eenvoud prefereer ik een ééntanksysteem. Het enige probleem is dat de motor soms maar een paar minuten moet draaien, om bijvoorbeeld snel een pallet te laden of te lossen en soms uren aan een stuk draait voor grotere werken. 50/50 is natuurlijk ook al winst...
  • Ik heb mij laten vertellen dat dat je gewoon petroleum moet bijvoegen hoe kouder hoe meer petroleum 

Mij is ook verteld ook door een wijze man met een baard, neen het was niet sinterklaas deze maal, dat petroleum 4 keer zo goed verdunt als diesel olie.

Ik ken iemand  in duitsland die ook een mercedesje rijd met een 601 moter die voegt als het onder de 10 graden word 10 procent bij.

Gewoon aankomen dan en lopen.

Dit moet je zelf een beetje experimenteren.

Als je een commonrail moter dat heb ik nog nooit gezien met een  1 tank systeem

Ik weet niet of jij veel voor de stroom moet betalen anders een electrische  220v moter voorverwarmer plaatsen.

Dan is je blok altijd op temperatuur.

Dus weet je dat je over een uurtje de vorkheftruck nodig hebt steek je hem even een uurtje aan de stroom

dan is die al redelijk op temp

Ik heb dat ook, en mijn dieseltje vind dat zo fijn in den winter.

Peerke
Sign In or Register to comment.