Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Gezocht: tandradpomp / opvoerpomp en evt PPO tank.

Beste,

In het kader van een ombouw ben ik nog opzoek naar een opvoerpomp. Heeft iemand er misschien nog 1 op de plank liggen die er niets meer mee doet? 

Ook zoek ik nog een APO tank met als het kan een niveaumeter. Ik wil mijn originele tank voor diesel houden. 

Alvast bedankt.

Groet Jules. 

Comments

• udoudo Super Moderator
    Waarom dan geen ééntank oplossing?
  • Dan heb je alsnog een opvoerpomp/tandradpomp nodig. 

Én een belangrijk argument voor mij is, als ik eens 100 of 90% diesel ga rijden dan gaat alle diesel door de WW wat niet goed is. Dus dan ga je bezig met driewegkleppen om dat te voorkomen. En dat is net zoveel werk als een tweetanker maken. 

Het idee is gemengd rijden voor kortere ritten en tweetanker voor langere trips in het weekend kris kras door het land en daarbuiten. 

Ik las dat Easy destijds eentje had gekocht voor 150, maar ik zie nu prijzen van rond de 500 op heipro en dergelijke sites. Wat een bedragen zeg. Valt zoiets tegenwoordig voor een beetje schappelijke prijzen te vinden?
  • udoudo Super Moderator
    Een kraantje voor de WW en een parallelleiding met een kraantje...
    Zekering uit de filterverwarming en het blijft 'koud'.
    Maar waarom zou je dat willen?

• wodanwodan Super Moderator
    Leg mij eens uit waarom diesel door de WW niet goed zou zijn? Alles bij en rond de motor mag koelwater temperatuur hebben, dus ook de diesel.
    KISS.
  • Volgens mij was het niet aan te raden omdat het dan wel heel schraal wordt. Maar los van dezer discussie ben ik hoe dan ook op zoek naar een opvoerpomp, het liefste een tandradpomp. Goedkope optie is Hardi, alleen als die na twee jaar stuk is heb je er ook niet veel aan. 

Dus opzoek naar een tandradpomp voor een redelijk bedrag. 
  • udoudo Super Moderator
    De pomp die Elsbett er onder zette houdt het deze zomer 10 jaar vol....
  • Je bedoelt Elsbett heeft een pomp onder jouw auto gezet? Welke?
  • udoudo Super Moderator
    Schraal als in 'niet smerend' ? Of te dun? Welke temperatuur denk je dat de diesel krijgt in de injectiepomp zelf?
    (Of in de verstuivers?)
    Altijd een paar procent biodiesel of ppo bijmengen is sowieso een goed gedacht op het vlak van smering en ik raad
    dat iedereen aan die diesel rijdt.
  • NeoNeo PPO Addict
    Op Ebay staan heel wat 12v pompjes voor onder de 10 dollar.

Zou het geen idee zijn om ipv 1 stinkdure tandradpomp gewoon een paar van die goedkope pompjes naast/achter elkaar te zetten?

PS een verwarmd ppo filter helpt ook gigantisch voor de makkelijke doorstroming. Dat is zo'n 'VW oliekoeler' met een filteradapter eraan. Dat icm 10mm leidingen doet een hoop.

Maakt denk ik wel uit hoeveel brandstof je auto verbruikt en hoe snel het normaal door de leidingen loopt. Ik had een oude zuinige Golf 1 en daar was een extra pomp niet nodig.
    Inderdaad, als het verbruik laag is, heb je minder debiet nodig.  Maar de werking van je motor laten afhangen
    van een spotgoedkoop opvierpompje, terwijl je bij de eerste tankbeurt op PPO het veelvoudige aan brandstofkost
    uitspaart, lijkt me een zeer ongezonde zuinigheid.

Sign In or Register to comment.