Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ontluchten Golf 1.9D

Jeroen82 PPO Newbie
Hoi,

Ik zit met een probleem. Na het inbouwen van de voorverwarmer moet het brandstofsyssteem ontlucht worden. Echter, lukt mij dit niet. Ik weet niet precies wat ik nu moet doen?

Wat ik al heb geprobeerd is de motor te starten en dan de retourleiding ff los te halen? Dit heeft alleen het effect dat de motor afslaat.

Iemand tips?

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005
    Jeroen82 said:

Hoi,
    Wat ik al heb geprobeerd is de motor te starten en dan de retourleiding ff los te halen? Dit heeft alleen het effect dat de motor afslaat.

Heb je je brandstofleidingen en je verwarmen na de inbouw wel volgedaan met brandstof voordat je de slangen weer monteerde? Dat is essentieel. Hoe oud is de auto? Ik geloof dat veel (nieuwere) Golven ook standaard zo'n balgje onder de kap hebben om de boel te ontluchten.
    Blijkbaar heb je de boel nu al helemaal leeggestart. Ik weet niet of er dan ook extra problemen optreden.
  • Jeroen82 PPO Newbie
    edited September 2005
    Het systeem heb ik nu ontlucht. Het probleem is echter dat de motor nu niet genoeg brandstof krijgt. Dit komt door de voorverwarmer. Misschien dat daardoor de druk niet hoog genoeg is?

Ik zal tzt ff wat plaatjes erbij voegen over de situatie onder de motorkap

De auto is van 1995
    edited September 2005
    Jeroen82 said:

Het systeem heb ik nu ontlucht. Het probleem is echter dat de motor nu niet genoeg brandstof krijgt. Dit komt door de voorverwarmer. Misschien dat daardoor de druk niet hoog genoeg is?

Ik zal tzt ff wat plaatjes erbij voegen over de situatie onder de motorkap

De auto is van 1995

Dat kan twee dingen betekenen lijkt me:
    - Of je verwarmingselement kan het debiet niet aan dat normaal door je leiding stroomt
    - Of (waarschijnlijker lijkt me) je brandstofleiding zit ergens in de knel of er zit een knik in.
  • Jeroen82 PPO Newbie
    edited September 2005
    Ik heb het probleem al opgelost.

Ik had de voorverwarmer NA de filter geinstalleerd hierdoor kon het systeem niet genoeg druk meer opbouwen. Nu de voorverwarmer voor de filter zit rijdt de auto perfect.

Ik ben weer blij :)
  • Jeroen82 PPO Newbie
    edited September 2005
    Hmm het is nog niet helemaal goed. Het lijkt wel of het systeem nu de voorraad in de filter leegzuigt en vervolgens niet meer voldoende kan aanleveren.
  • RolandRoland PPO Burner
    edited September 2005
    Wat gebruik je als voorverwarmer?? Is dat een standaard element?
    Is de temperatuur hoog genoeg? Is de interne doorstroomopening minstens zo groot als die van de brandstofleiding?
    Heb je al plaatjes van de situatie/onderdelen?
  • Jeroen82 PPO Newbie
    edited September 2005
    Hier de plaatjes om het een en ander te verduidelijken

www.xs4all.nl/~jacob195/voorverwarmer1.jpg
    www.xs4all.nl/~jacob195/voorverwarmer2.jpg
    www.xs4all.nl/~jacob195/voorverwarmer3.jpg
    www.xs4all.nl/~jacob195/voorverwarmer4.jpg
    www.xs4all.nl/~jacob195/voorverwarmer5.jpg

Misschien dat de pomp gewoon niet genoeg kracht heeft om de brandstof door de voorverwarmer te persen?
  • pieter PPO Master
    edited September 2005
    Jeroen, mischien heb ik iets gemist maar kun je ook vertellen waar je de voorverwarmer gekocht hebt, als dit van dhr. Jansen is zou je die even kunnen vragen voor advies.
    ergens anders op dit forum las ik dat enige telefonische uitleg naast de bijgaande omschrijving aan te bevelen is.
    edited September 2005
    pieter said:

...als dit van dhr. Jansen is zou je die even kunnen vragen voor advies.

Email of telefoon. Hij reageert altijd uitgebreid op je vragen. Heel betrokken en vriendelijk.
  • RolandRoland PPO Burner
    edited September 2005
    Mischien vergis ik me, maar de diameter van de doorzichtige slang lijkt mij wat klein. Ik vraag me ook af wat de inwendige diameter van de brandstofkanalen in de voorverwarmer is. (sprekend die van Jansen) Verder is er niets geisoleerd... er is dus wat warmteverlies.
    Een andere mogelijkheid is dat het filter verstopt is... recent vernieuwd of toch weer een tijd geleden?
  • Jeroen82 PPO Newbie
    edited September 2005
    Het is idd de filter van Jansen. Ik zal hem nog mailen hierover.
    De filter is 2maanden terug nog vervangen bij een grote beurt. De doorzichtige slangen zijn de orginele en hier heb ik niets aan gewijzigd.
    edited September 2005
    Ik hoor ook regelmatig dat na de eerste paar keer ppo tanken alle rommel uit de tank loskomt en in het filter terecht komt. Het kan ook al een boel helpen om je filter goed schoon te spoelen.
  • ahjwinth PPO Newbie
    edited September 2005
    Ik heb je foto's gezien en het ziet er netjes uit. Alleen is het mischien verstandig om de gloeipluggen even te isoleren met een stukje krimpkous, om te voorkomen dat je kortsluiting veroorzaakt als je per ongeluk met een sleutel of iets anders tegen de pluggen aankomt.
  • Jeroen82 PPO Newbie
    edited October 2005
    ahjwinth said:

Ik heb je foto's gezien en het ziet er netjes uit. Alleen is het mischien verstandig om de gloeipluggen even te isoleren met een stukje krimpkous, om te voorkomen dat je kortsluiting veroorzaakt als je per ongeluk met een sleutel of iets anders tegen de pluggen aankomt.

Bedankt voor de tip :)

Ik heb Jansen gemaild maar nog geen reactie. Zijn er dan geen mensen met een soortgelijke opstelling die wel naar behoren functioneerd?
  • KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited October 2005
    Lijkt mij een 'valse lucht' probleem'. Maar waar :?: Het ziet er andres netjes genoeg uit allemaal. Wel wat dunne leidingen ja. In mijn AX 1.4 diesel zitten standaard al 8mm leidingen onder de kap.
    edited October 2005
    Jeroen82 said:

Ik heb Jansen gemaild maar nog geen reactie. Zijn er dan geen mensen met een soortgelijke opstelling die wel naar behoren functioneerd?

Jansen is met vakantie tot en met 15 oktober.
  • ahjwinth PPO Newbie
    edited October 2005
    Jeroen kan je ons alsjeblieft op de hoogte houden want ik wil graag dezelfde opstelling maken.
    edited October 2005
    Jeroen82 said:

Zijn er dan geen mensen met een soortgelijke opstelling die wel naar behoren functioneerd?

Ik heb de mijne wel na het filter geinstalleerd. Tot op heden functioneert alles prima. Maar ik zie dat je je gloeibougies niet verder hebt aangedraait. Ik weet niet of het je probleem kan verhelpen maar je kan de bougies er veel verder indraaien. De bougies zelf dus, de moer op de draad mag niet meer dan 'handvast' gedraaid worden.
    Ik had in het begin, als ik druk op het systeem zette met het balgje, lekkerij bij de bougies. Ik heb ze eruit gehaald, nieuwe en wat meer teflontape er om en daarna helemaal erin gedraaid. Sindsdien geen lekkerij meer. Misschien is dat ook de oplossing voor je valse lucht probleem?
    Wat misschien ook zou kunnen, denk ik, is er valse lucht aangezogen word op plekken waar je 9mm brandstofslang op een 6mm aansluiting hebt vastgedraait. Ik weet niet of dat bij jou het geval is, maar het komt zomaar bij me op.
  • ahjwinth PPO Newbie
    edited October 2005
    Het verloop wat zichtbaar is op de foto's van 9 naar 6mm is standaard bij een golf.
    Ik heb precies dezelfde situatie waar de slang overgaat van 9 naar 6mm zijn een soort krimpkoppelingen gebruikt en die zijn over het algemeen wel dicht.
Sign In or Register to comment.