Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

WT2 in VW Polo 1.9 SDI

jaques PPO Burner
heren,

Vraag, Ik rij een vw polo 1.9 sdi.
Ik heb daar een technische vraag over. Het probleem zit hem in de ontluchting van deze voertuigen. De te plaatsen wt2 zet ik dus de injectiepomp en het filter in. (zie foto) Onlucht deze auto zichzelf nu en is dat via de retour?

Nog een vraag waar zou u de nog te plaatsen wt2 (+inline filtertje) plaatsen kwa ruimte?

http://img102.imageshack.us/my.php?image=dsc00816small0jz.jpg

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Hoi,

Ontluchten is niet alttijd noodzakelijk het ligt eraan wat je hebt gedaan.
    Verstuivers en hun leidingen zijn nu toch niet van sprake ?

Heb je een nieuw brandstoffileter geplaatst ?
    Heb je op je systeem een ontluchter ? bv. TropOven of eentje op het blok ?

Een klein beetje lucht pomp ie wel rond, teveel lucht valt ie meteen uit.
    Ontluchten tijdens het doorstarten ... ? Dat kan maar niet te lang natuurlijk.

voorbeeld ?

Een brandstof filter neemt een 0,5 liter olie .. deze luchtbel kan je onmogelijk wegstarten, vul je filter met schone olie .. en probeer het gewoon de leidingen en de WT2 hebben niet genoeg volume om een start te voorkomen ... als ie niet start zit er ergens een te grote luchtbel vindt die elimnieer hem en gaan met de SDI.

Je inline filtertje is tijdelijk toch om vuilresten van de montage te weerhouden van de verstuivers ? Toch ...

Plaats deze na je WT2 en voor je pomp.

Later kun/moet je deze wel verwijderen.

Succes ik hoop dat je lekker binnen zit ...

Drappie
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    Lord Drappo,

Ik weet dat je graag enthousiast reageerd, maar ik schrijf in de topic start toch echt alleent!!! over een wt-2 en 1 inline filtertje.

Voor de rest het onluchten is dus echt een geval van voor het aansluiten van alle slangetjes een flinke scheut olie(zonne) erin laten lopen, om zoveel mogelijk lucht weg te werken.
    edited April 2006
    Hoi,

Het spijt me als ik de vraag niet goed had gelezen, of als je het al wist wat ik je vertelde.
    Ik moest je vraag al 3 lezen omdat er wat miste ... :wink:
    Je kop ging over ontluchten .. die W2T plaats je altijd zo dicht mogelijk tegen je pomp aan, en het filtertje tussen je pomp en je brandstofpomp.
    Dat klinkt makkelijk maar in de praktijk is er geen ruimte ..

Misschien dat je hier wat aanhebt ..

Drappie
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    heb net nog een half uurtje onder de moterkap gehangen puur op zoek naar een goede plek waar ik de toekomstig (deze week geleverd) onder de motorkap moet gaan plaatsen. Brrr...er zit echt GEEN ruimte in een vw polo bj 2004.

Ik ga de wt2 aan de binnenkant van de bumper plaatsen. Zie eerste post met link!!. Gelijk naast de injectiepomp.
    edited April 2006
    Jaques,

Dat is nu de praktijk, in de handleiding staat het prachtig opgeschreven ..
    zo dicht mogelijk bij alles ....

Succes ermee,

Drappie
  • pieter PPO Master
    edited April 2006
    Jacues, bij mijn Caddy zit ook niet veel ruimte maar ik heb van stevig bandstaal (bloembakophangbeugel) een beugel gemaakt en die onder een bout aan het motorblok kunnen zetten.
    Een haakse beugel , gaten zelf even bepalen en daarop de WT2 monteren, mischien een mogelijkheid voor jou????
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    pieter said:

Jacues, bij mijn Caddy zit ook niet veel ruimte maar ik heb van stevig bandstaal (bloembakophangbeugel) een beugel gemaakt en die onder een bout aan het motorblok kunnen zetten.
    Een haakse beugel , gaten zelf even bepalen en daarop de WT2 monteren, mischien een mogelijkheid voor jou????

Zoiets zat ik ook al te denken.
    Heb je er een foto van waar jij hem hebt zitten?
  • pieter PPO Master
    edited April 2006
    jaques said:

Heb je er een foto van waar jij hem hebt zitten?

'k wil het proberen maar nu nog even geen tijd (sorry)
    als je voor de motorruimte staat zitten er links (althans bij een Caddy) wat lange bouten in het blok gedraaid, daar heb ik hem bij onder geplaatst
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    Heb inmiddels een plek gevonden. De alu plaat waar hij op komt te liggen is gemaakt. Echter 1 heel groot probleem!!!

Ik moet een 12v punt hebben waar geen spanning op staat als hij NIET op contact staat. Tuurlijk dacht ik op de claxon zoals sommige al aangaven, want voor de rest is er echt niks te vinden. Maar nu de volgende vraag : Waar zit dat ding??? Hij is echt niet te vinden. Iemand enig idee..

Een ander idee is een kabel trekken vanuit de zekeringkast naar wt2. Echter er is geen punt in mijn auto die afgewerkt is en vrij is. Iemand enig idee?
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Heb je niet aan je pomp een kabeltje hangen voor de brandstofafsluitklep? Kun je hem daar aan hangen. Ik neem aan dat die voor het relais is? De stroom voor de gloeibougies moet je gelijk van de accu pakken, met zekeringen.
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    voor de gloeibougies haal ik inderdaad van de accu af met een zekering ertussen.
    Echter de tempvoelers moeten ook voeding hebben, maar deze moeten uit zijn (dus geen spanning meer op staan) als de auto van het contact af is. Ik kan dus nergens een puntje vinden onder de motorkap waar geen spanning op staat als het contact eraf is.

Morgen maar eens naar de brezan kijken of er een mogelijkheid is om vanaf het zekeringskastje in de auto vanaf de airco/luchttoevoeg een omleiding te maken.suggesties zijn welkom...
  • BurnIt PPO Master
    edited April 2006
    een temp voeler verbruikt niet veel, trek anders een draad van de radio
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Ik heb categorie en onderwerp maar even veranderd. Het ging niet echt meer om algemene ontluchtingstechniek vond ik.
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    geinstalleerd en inmiddels een kleine 5km mee gereden.
    2 schakelaar met ingebouwde ledjes in het dashbord bevestigd. Geen kabels te zien in de auto. De wt2 zit ongeveer 20cm vanaf de injectiepomp met nog een klein filtertje ertussen.
    Vraag met deze temps tot hoeveel kan ik ongeveer gaan in percentage?
    edited April 2006
    Controleer even welk merk brandstofpomp je hebt. 50% moet met deze ombouw zeker kunnen, lijkt me. Hogere percentages kan je voorzichtig uitproberen, maar pas wel op met zo'n common rail motor.
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006

Controleer even welk merk brandstofpomp je hebt. 50% moet met deze ombouw zeker kunnen, lijkt me. Hogere percentages kan je voorzichtig uitproberen, maar pas wel op met zo'n common rail motor.

vw auto???daar is alles zowat van bosch in . Dat had je moeten weten.
    Het is een 1.9SDI geen rood geen common rail. Heel krom gezegd een oude bromfiets motor. Dat de auto 2 jaar oud is is een ander verhaal. Dit was zo ongeveer de laatste verkochte sdi motor in een vw polo. Ze verkopen nu alleent nog maar TDI's.

Ten minste een sdi is geen common rail? Geen hdi,geen tcdi geen bla bla..
    edited April 2006
    jaques said:

vw auto???daar is alles zowat van bosch in . Dat had je moeten weten.

Ik ben geen VW kenner, maar weet wel dat die kans groot is natuurlijk. Maar toch is controleren altijd beter dan aannemen natuurlijk. :wink:
    jaques said:

Het is een 1.9SDI geen rood geen common rail. Heel krom gezegd een oude bromfiets motor. Dat de auto 2 jaar oud is is een ander verhaal. Dit was zo ongeveer de laatste verkochte sdi motor in een vw polo. Ze verkopen nu alleent nog maar TDI's.

Ten minste een sdi is geen common rail? Geen hdi,geen tcdi geen bla bla..

Dat wist ik niet. Ik dacht dat de SDI ook common rail was. Excusez-moi.
  • jaques PPO Burner
    edited April 2006
    thx...

het is inderdaad een bosch. En volgens mijn gegevens is een sdi geen common moderne bla rail..

Brownie tot hoever zou jij gaan? En belangrijker hoe kun je dit weten? Op gehoor gevoel..

Ik weet meten is weten maar in dit geval gaat het niet op.
    trouwens er staat 2 a 3 uur inbouw tijd voor een wt2. Maak er bij de moderne auto's maar 2 dagen van.
    Geen ruimte dus ook echt niet. Bijna geen doorvoer van motorplaats naar kabine enzz...

Ik heb mijn onderbroken 12v vanaf de airco gehaald uit het zekeringkastje en aan de passagiers zijde een gat achter het dashboard geboord met de doorvoer en de aanvoer voor de lampen. Geen gemartel.
Sign In or Register to comment.