Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

ervaringen met T4 2.5 liter 102 pk op zonnebloemolie?

RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
Hallo allemaal,

Ik rijd al ruim een jaar en ruim 50.000 km met 50%-50% menging in mijn Opel Combo, inmiddels 315.000 km op de klok.
Met deze auto gaat tot 50% mengen probleemloos, hoger geeft wat onregelmatiger lopen vooral bij stationair, bij mij een signaal dat de max. verhouding zonder aanpassen is bereikt.
Deze Opel gebruik ik voor wwon-werk verkeer zo'n 280 km per dag, onze familie-auto is een Transporter T4 uit 1999 met 2.5 tdi 102 pk motor.
Met deze auto wil ik ook wel gaan experimenteren,maar ben er wat voorzichtiger mee als met het oude beestje, zit niet op stilvallen te wachten met vrouw kids en honden in de auto nietwaar?
Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van onaangepast rijden met een T4 en welke verhouding veilig is aan te houden.

ik wacht rustig jullie reacties af, groetjes

RoadRunner

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Mijn collega rijdt ook met een T4 op 50%. Hij is er nu mee naar Italie, vrouw/4 kids/caravan, dus ik zal wel ff vragen maandag hoe het gegaan is :) Hij merkte voorheen geen verschil en hij rijdt standaard onaangepast
  • TDNie130PK PPO Newbie
    edited August 2006
    welkom bij de club.....
    lees mijn T5 ervaringen... ik denk als het met mijn blikje goed gaat moet het met die van jou toch ook wel lukken....
  • RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
    edited August 2006
    Bedankt voor jullie reactie,

Vandaag voorzichtig begonnen met experimenteren, heb ongeveer 15% PPO in de tank gedaan. Morgen staat een ritje van 300 km op het programma, benieuwd of ik er iets van kan merken....

Voor deze kleine hoeveelheid zie ik nog geen problemen, maar we wachten even af....

groetjes RoadRunner
  • johannes65 PPO Newbie
    edited January 2007
    hallo ik heb eeb t4 1,9d en rijd al ruim 2 jaar en 180000 km op zonnebloem olie 60% en 40% diesel en ik moet zeggen zonder aanpassing en probleemloos.
Sign In or Register to comment.