Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

LT28D bj 1983

bupo PPO Newbie
Hallo, ik rij in een 6 cylinder 2400 cc LT28D van bouwjaar 1983 zonder aanpassing en reeds 3000 kilometer op een mengsel van 45% zbo en de rest diesel. Ik merk geen verschil met pure diesel en ook het starten s'ochtens is geen probleem. Oliepijl blijft gelijk zo ook de trekkracht. Nog anderen hier op dit forum die ervaring hebben met dit type motor?

Henk

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Join the club! Ik heb een 1G
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2006
    @Carlo,
    Ik heb zelf ook een LT (40AD) uit 1981. Overweeg om ook met die auto op PPO te gaan rijden. Zou graag op de meeting in je auto gluren. Kijken hoe jij het spul onder de motorkap hebt gepropt.
    Niek
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    'tuurlijk!
    Overigens staan hier nog een paar foto's:http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1118
  • ook jan PPO Burner
    edited March 2007
    heb mijn LT van 1984 vandaag voor het eerst bijgevuld met 10 liter koolzaadolieen op 30 liter diesel. een paar uur later vertrokken
    na 100 meter viel de motor uit.

oorzaak; verstopte voorfilter in de brandstoftank , waarschijnlijk zat dit filtertje al bijna dicht , en is de koolzaad bij het ingieten naar het laagste punt gelopen, en was dit te veel.

met perslucht de aanzuigleiding teruggeblazen en nu rijdt hij beter dan tevoren.

de vuiligheid is daarmee wel niet uit mijn tank maar dat is werk voor later.
  • edited March 2007
    DELETED
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ook Jan .

Tank demonteren en goed reinigen de leidingen meteen verbreden !!
    Meestal breken ze af van de poreusheid.
    DE PPO lost al je vuil op en je zuigt je dure filters vol.
    Stilstand was je enige optie ....

Je aanzuigkorf zal blijven verstoppen vrees ik ... maar las je bovenstaandse hebt uitgevoert heb je meteen goed overzicht over je brandstof systeem.

Drappie

.
Sign In or Register to comment.