Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)
Jawel, De Crysler heb ik verkocht en voor de vrouw een Peugeot 306 XRD 1.9 terug gekocht.
Leuke auto, lekker zuinig maar...... een LUCAS IP pomp.
Bij aankoop wist ik dat er een lucas in zat maar de vraagprijs was zo interessant dat ik dat op de koop heb toe genomen. Technisch is de auto bijna in nieuw staat ondanks de 295.000 op de teller, het motorblok is kurkdroog en is altijd in onderhoud geweest bij een bonafide garage bedrijf.
Toch gaat deze auto ook omgebouwd worden om op een 50/50% mix te kunnen rijden. Ik ga niet de IP pomp vervangen voor een bosch. Aan de hand van de ervaringen van o.a. Dissy durf ik het toch aan om de auto om te bouwen naar een 1 Tank systeem met een 50/50% mix.
Ik ben van plan om een Polheizing vlak voor de IP te zetten en een WW in te bouwen. Ik zet op de IP een clixon van 65C die ik een 3/2 ventiel laat schakelen zodat ik onder de 65C een KGR heb en boven de 65C gaat het ventiel open naar de tank. Tevens plaats ik een groen en een rood led in het dashboard, rood brand onder 65C en groen brand boven 65C.
Op die manier kan mijn vrouw zien wanneer zij rustig moet rijden en wanneer het gas ingetrapt mag worden. Deze auto is voor mijn vrouw gewoon een gebruiks artikel en het moet niet al te moeilijk worden, meer dan 5000KM per jaar zal deze auto toch niet rijden. Hij is alleen voor de boodschappen, woon/werk verkeer (25+25 KM per dag) en familie bezoek, e.d.
Groeten,
Easy rider.
Comments
Kun je niet beter een TOC erin plaatsen, dan heb je altijd KGR en onluchting. Prijstechnisch maakt dat niet veel uit in vergelijk met een 3/2, maar je moet er wel plaats voor hebben natuurlijk.
Zoals jij omschrijft, zou je last kunnen krijgen van lucht, die er pas uitkomt op het moment dat de temp boven de 65 komt.
Veel zonnige kilometers gewenst,
Groet,
Ingmar
Welke olie wil je gaan tanken? Met KZO zal het natuurlijk een pak gemakkelijker zijn dan met APO.
Welke olie wil je gaan tanken? Met KZO zal het natuurlijk een pak gemakkelijker zijn dan met APO.
Ik rijd zelf al op 90% GPO en 10% Petroleum. De brandstof voor de 306 komt uit de zelfde tank alleen gemengd met 50% DINO van de pomp :mozilla_cry:.
[quote=ingmar;32069]Eric, Kun je niet beter een TOC erin plaatsen, dan heb je altijd KGR en onluchting. Groet, Ingmar
Is natuurlijk ook een goed idee, scheeld ook wat elektronika, dank voor de tip.
Groeten,
Easy rider.
Groet,Ingmar
Nee dat niet maar ik zal het rijden op plantaardige olie blijven promoten tot ik er dood bij neer val dus ook de auto van de vrouw moet op PPO.
Groeten,
Easy rider.
Groeten,
Easy rider.
Nu nog een Polheizung, nieuw vind ik ze te duur, ongeveer 85 Euro.
Ik blijf speuren naar onderdelen met een zo laag mogelijke prijs, ten eerste vind ik dat een sport, ten tweede moet het goedkoop kunnen omdat het er waarschijnlijk niet in zit dat ik de investering er uit ga halen.
Groeten,
Easy rider.
In of ex verzendkosten en ja hoeveel ?
Groet,
Ingmar
36,99 voor de TOC en 11,90 voor verzendkosten.
Groeten,
Easy rider.
Groet,
Ingmar
Oventrop TOC UNO -N Heizölentlüfter mit Wandhalter neu - eBay Öl, Brenner Kessel, Heizung, Installation, Heimwerker. (Eindtijd 23-mei-08 07:58:55 CEST)
Groeten,
Easy rider.
Heb je al een Elsbett-achtige 1-tank oplossing overwogen?
Op zich vond ik het geen complexe ombouw en bij 50% plantaardigheid hoef je volgens mij de verstuivers niet aan te passen.
(dat schlt echt wl wat uri's)
Menno was op de meeting ook erg blij met z'n Elsbett-kit. In zijn Berlingo zit ook het bekende 1.9 PSA diesel blok.
Groeten,
Man@work
Groeten,
Easy rider.
Ingmar
I'm not an addict (yet)
Uit de onderdeelbeschrijving kan ik nog niet concluderen dat dit een dergelijke installatie gaat worden.
Ik ben benieuwd hoe het er dan uit gaat zien.
ER,
Wat vind je hiervan? Ik ben benieuwd hoe effici
Groeten,
Easy rider.
Je hebt hem vor dat geld compleet, bij alle andere moet je nog kabeltjes es erbij kopen. Ik vind het geen geld als hij goed werkt.
Tim
In Augustus 2010 de Peugeot verkocht aan een kennis van mij omdat er op het laatst maar 25 kilometer per week in werd gereden. Hij heeft er nog dagelijks woon werk verkeer mee gereden, zo een 120 kilometer per dag, tot 4 weken terug.
Hij bleef echter 50% bijmengen terwijl de buiten temperaturen rond het vriespunt lagen. Hij mengde ook niet buiten de tank in een jerrycan maar gooide de GPO zo de tank in.
Op een koude wintermorgen (-5) op weg naar het werk breekt na 200 meter rijden de pompas. RIP Peugeot.
Kijk das nou een typisch geval van: te makkelijk zijn en niet willen mengen VOORDAT het in de tank gaat en te schraal zijn met diesel bijmengen tov de buitentemperatuur.
Grappig te vermelden is wel dat hij afgelopen week een 525TDS (1 van de laatse uit 1996) heeft gekocht en die gaat omgebouwd worden naar 1 tank systeem.
Van een Lucas pomp in een voiture francaise naar een Bosch pomp in een Beamer
Grappig te vermelden is wel dat hij afgelopen week een 525TDS.
Dan ist eigenlijk een geluk bij een ongeluk dat die peugeot is overleden.:D:D:D
Vanwege voorgaande koop je dus nu een goede TDS van 95/96 voor nog geen 1500 Euro.
+1.
Gelukkig kan ik mijzelf kilometers schrijven dus dan valt het nog alles mee. Ik rijdt ook liever in een slagschip van 1620 kilo dan in een overdekte rolschaat. Dit niet alleen vanwege de FunFactor maar ook vanwege een stukje veiligheid.
nu al 5 jaar peugeot 205 met sinds kort een upgrade van 60 naar 90 pk .
twas voorheen spartaans rijden, tis nu spartaans vliegen :cool:
Easy, kheb hier nog een lucaspomp met verstuivers 175bar en leidingen liggen, inclusief nog een p205 met lucaspomp mocht die kennis nog plannen hebben.
Exact. Daarom rij ik ook met een grote slee...
(Asobak zoals Nederlanders dat zo leuk verwoorden.)
GPO rijden is zelfs met een BOSCH-pomp niet veilig... Ik kan het weten.
Enne ja.. GPO rijden met een bosch is idd ook niet zonder gevaren. Voorlopig rijdt ik zelf al de hele winter met een mengsel van 80%GPO/10%B100/10%OVBP en dat gaat nog steeds goed ook tijdens de koude start zolang je maar lang na kan gloeien, 180 seconden.
peugeot 306?..als ie van voor 1998/1999 is het zeer wrs een XUD9 motor. Normaal wel de betere blokken trouwens. Die hadden ze nooit moeten vervangen vr de DW8..mjah...DW8 is daarom nog nie slecht. Heb dat haar al gelijk verteld...geen HDI!!! gewoon 1.9D..bespaart hoop gezeik en levert PPO km's op:)
Greetz!