Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)
[Berlingo 1.9D] Eindelijk dan toch, ombouw Berlingo
Na een flinke tijd van overleggen, wel of niet, en wanneer dan... Moet eigenlijk toch... Kan het niet maken om nu nog niet omgebouwd te hebben... Kwam ik 15 juni terug in Nederland en stond ons Berlingootje netjes in de garage om omgebouwd te worden! :D
Gelukkig had ik maandag nog vrij, zodat we smiddags ons blingbakkie op te kunnen halen en uit te gaan proberen! Met twee auto's terug (tja niet echt milieuvriendelijk natuurlijk) en onderweg even gewisseld, zodat we beiden een keertje uit konden proberen hoe het reed! Prima! :lol:
En nu rijden we dus al een week, blingbling is al een keertje terug naar de garage geweest... Tja, binnen een week had ik het al voor elkaar om het brandstof filter vol te hebben... :oops: Nu weet ik in elk geval ook hoe dat rijdt! :(
Vanmorgen reed hij weer als een zonnetje! :D :D
Comments
Het gaat in ieder geval om een Citroen Berlingo 1.9D, bouwjaar 2000 (en géén HDI) met circa 210.000km op de klok.
De ombouw is gedaan door PPO-Systems in Wezep, waarvoor dank!
Omdat de auto met een één-tank systeem uitgerust kan worden hebben we daar ook voor gekozen, het is in mijn ogen de meest ideale manier van rijden, omdat er geen ruimte verloren gaat aan een extra tank (en we dus nog gewoon de mountainbikes achterin kunnen zetten!) en geen kans op het vergeten omschakelen aan het eind van de rit.
Groet,Cp
1-tank? Rij je dan 100% met een 1-tank oplossing van Elsbett?
Maar ik wil wel kijken hoe goed het blijft gaan, dus waarschijnlijk binnenkort wel 100%! En idd van Elsbett.
Blingbling houdt zich nog steeds goed, heb heerlijk over de weg getuft vanmorgen. Ik ben lui geweest, lekker achter een vrachtauto blijven hangen, dan blijf ik tenminste makkelijker een constante snelheid houden! Ik merk alleen wel dat ik toch weer een beetje aan ons autootje moet wennen... Mijn eigen schuld, te lang weggeweest en in de tussentijd ook nog eens in een automaat gereden :roll: Gelukkig valt het rechts (of was het nou links?) rijden wel mee, volgens mij heb ik hier in Nederland nog niet veel fouten gemaakt.
En we wachten nog steeds op die beloofde foto's (daglichtfoto's zijn het mooiste).
In ieder geval veel plezierige kilometers toegewenst in je blingbling...en schaam jje niet voor dat filter, vorige week was die van ons ook verstopt, en moest er de wegenwacht aan te pas komen.
Zonnige groeten,
Ingmar en Jacqueline.
PS. Dat rijden aan de verkeerde kant, tja, is me zelf in Engeland een keer overkomen op zondagmorgen, was wel even schrikken zo'n spookrijder, realiseerde me pas later dat ik het zelf was. :lol:
De auto start goed, ook op 100%. Je kunt wel horen dat 'ie de eerste 30 seconden of zo even wat onregelmatig loopt, we hebben dat opgelost door na het instappen eerst te starten zodat de boel effetjes kan warmlopen (en er dus voorverwarmde PPO/APO vanaf het filter verder het systeem in kan). Gezien deze ervaringen denk ik wel dat het raadzaam is komend najaar/winter wat diesel bij te mengen, hoewel de afgelopen winter de temperaturen niet veel lager hebben gelegen dan laatste paar nachten 8)
We wachten nog steeds op die ervaringen in jullie bling bling O.
Groetn'
Tim
ps: Ik was het vergeten, maar zag Annemiek online :lol:
-jons
Kijk even naar jeType IP, Bosch of Lucas, open dan een eigen topic en go :arrow:
Dit is het topic van een ander, waar al een boel ervaring in staat :wink:
Tim
Ze zijn geleverd met hoofdzakelijk Delphi-pompen (Lucas-variant), Lucas-pompen maar ook met BOSCH. Ik heb zelf een BOSCH ingebouwd omdat ik daar zelfs op diesel serieuze problemen mee had...
Als je er