Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)
Comments
Was moeilijker dan ik gedacht had en na twee uur proberen is het resultaat dat de meter werkt maar nu aangeeft nog een kwart brandstof in de tank terwijl er in werkelijkheid een kwart brandstof verbruikt is en dus nog drie kwart in de tank zit.
Omgekeerd resultaat dus.
We hebben nog geprobeerd om de draden op de tank om te wisselen, geen resultaat.
Het was inmiddels donker geworden en de pizza was warm. Andere keer verder proberen.
Dit zou ik dus op kunnen lossen door de vlotter om te draaien.
het hele setje moet dan er uit gehaald worden en omgedraaid.
De vlotter blijft in principe de zelfde slag maken maar de colom die naar beneden zakt moet 180 graden gedraaid worden.
Gaat niet werken, de schroefgaten komen dan niet meer overeen enz. Dat is dus geen oplossing.
Tankuhrset, 12V
Helaas zijn de batt. van de digicam leeg ....ik post morgen wel een foto.
170 is de potmeter, 171 en 172 zijn de potmeter dan 180 graden ten opzichte van elkaar verdraaid.
Wel raar dat je de vlotter dus op twee manieren kan aanbrengen zonder dat er iets aangegeven staat. Het zou dan altijd maar gokken zijn of ie goed zit of niet, zo niet dan moet je hem andersom aanbrengen.
ik ga toch als ik tijd heb kijken of ik het klokje niet anders aan kan sluiten.
Uitbouwen en opnieuw inbouwen ga ik niet doen, misschien in de toekomst als er een nieuwe tank in komt ofzo maar anders niet, alles onder de olie.
Uitbouwen en opnieuw inbouwen ga ik niet doen, misschien in de toekomst als er een nieuwe tank in komt ofzo maar anders niet, alles onder de olie.
Het is natuurlijk een after-market, en niet specifiek voor een type tank, dan moet je vaak e.e.a aanpassen....en [U]natuurlijk eerst testen [/U]alvorens te monteren. Ik denk toch dat er niets anders opzit dan hem te demonteren, als APO filteraar ben je toch wel wat gewend, dus die vette voel valt wel mee. Ben bang dat het wisselen van de aansluitingen op de klok alleen er voor zorgt dat de wijzer de andere kant uit zal gaan en dus diep in de hoek gedrukt wordt.
Heb de aansluitingen op de ontluchter gemaakt. Met teflon draad er tussen.
Er zit bij mij ook geen kogeltje in, het is dus niet de to-uno maar flow control oid.
Gisteren bij brezan een nieuw brandstoffilter gekocht en wat slangklemmen.
De slangklemmen bleken te klein, goed dat ik de retourleiding nog niet had doorgesneden...
Heb toch voor de zekerheid het filter maar vervangen, nu weer het mann filter ipv de vervanger. Er zat een ander merk in, weet ff niet meer welk merk.
Maar tijdens de testrit zojuist kon ik helemaal niet meer op ppo rijden, terwijl voor de filterwissel kon ik nog onder de 120km/u op ppo rijden...
Ben nu ff de weg kwijt. Van het weekend gaat de ontluchter er in en dan zien we wel weer.
Komende dagen dieselen...
Lijkt er sterk op dat je nog lucht in jouw systeem hebt na het verwisselen van het filter. Heb in nov ook een keer een filter vervangen en heb de lucht er niet uit kunnen krijgen, het lukt me pas na de tank enigzins leeg te maken en er diesel in te gooien. Wellicht dat je hier ook last van hebt.
Ik zal vanavond wel een fotootje maken van mijn ontluchter, hoe die zit aangesloten. Ik denk dat dat voor jou ook de beste manier is.
Zo had ik het de vorige keer ook gedaan. Misschien straks hier op de parkeerplaats bij mn werk nog even proberen om te pompen en dan aan de kant van de magneetklep de slang los...
De pomp van mijn brandweerbus is ontzettend lastig te onluchten, het is eigenlijk alleen goed te doen met diesel, of met warme PPO en inderdaad het nieuwe filter eerst vullen met diesel(in mijn geval). Wel ontluchten zonder KGR he ?
Grtz,
Ingmar
Ben van plan om het filter wat ik nu gebruik in de toekomst te vervangen voor het standaard VW filter met kgr tot bepaalde temperatuur. En dan toch een retourleiding naar de tweede tank leggen zodat die ook verwarmd wordt door de brandstof.
Het plan was om de ontluchter op het stuk tussen magneetklep (retour) en t-stuk in de aanvoerslang te zetten.
De ppo uit de retourleiding komt dan door de ontluchter, via t-stuk weer door de WW en filter.
De retourleiding naar de tank was meer een ideetje om eens wat vettere olie te proberen in een verwarmde tank, maar waren vooral nog hersenspinsel.
Heb ook nog een waterstofbooster en die moet er eerst nog in. Het is weer wat beter parkeerplaatsklusweer aan het worden dus het begint te kriebelen...
Het plan was om de ontluchter op het stuk tussen magneetklep (retour) en t-stuk in de aanvoerslang te zetten.
De ppo uit de retourleiding komt dan door de ontluchter, via t-stuk weer door de WW en filter.
Johan, De ontluchter komt inplaats van het T-stuk, hij heeft 3 aansluitingen....
De middelste aansluiting op de ontluchter heb ik in navolging van caddyed afgedopt.
Als je de middenaansluiting gebruik van de Flow-Control (of TOC-uno), is het niet meer mogelijk terug te spoelen naar de PPO tank, als er maar
Daarna de dieselretour via ppo leidingen geschakeld, voor het eerst kon ik zien dat er best wel veel flow is, de ontluchter vulde zich snel met diesel en lucht! De lucht werd vlotjes afgevoerd. Toen met nog best koude motor de ppo aanvoer er ook bij betrokken en dit een minuutje of vijf laten draaien.
Toen ik de ppo aanvoer er bij had geschakeld kwamen er nog een paar grote luchtbellen langs maar verder zag ik nog niks bijzonders.
Toen gaan rijden, ging ook prima, de snelweg op ging ook prima.
Totdat ik harder dan 120 wilde gaan, en dat mag natuurlijk ook helemaal niet! hehe!
Motor ging weer inhouden. Bij een tankstation gestopt om te kijken. Allemaal hele kleine luchtbelletjes die omhoog bleven komen. Echt heel klein. Toen ik de ontluchter er net een minuutje in had zitten kwam er echt een sopje boven drijven, nu niet. Maar dus wel de kleine belletjes.
Is dat normaal gedrag met die kleine belletjes of geeft dit aan dat ik toch ergens lucht aantrek?
Zelf denk ik dat het dan aan het ppo filter zou kunnen liggen, dat is het enige waar onlangs nog wat aan mij is gebeurd. De slangenklemmen heb ik nog allemaal aangedraaid die zaten allemaal vast.
Van de week maar weer verder kijken met dat filter dan.
Ja dat kan, zeker met het aandraaien van slangklemmen. Je hebt zeker die van ABA met dat blauwe dingetje er op waar de schroef onder zit? daar zit een platte kant in waardoor je de leiding niet goed aan kan draaien op ja aansluiting.
Je kan beter van die ronde nemen met zo een boutje en moertje er op, die zijn volledig rond, daar heb je nooit problemen mee.
Het zou best kunnen dat de IP flink aan de leiding moet zuigen omdat je een verstopping/restrictie hebt, dan komt er zelfs door het kleinste gaatje lucht naar binnen.
Je heb toch een tweedehands filterkop met zo'n pompje?
Grote kans dat het pompje niet helemaal fris is en dat deze lucht trekt langs het membraam.
Zorg trouwens wel dat de ontluchter zoveel mogelijk verticaal blijft.
En die ABA dingen moet je ook niet te strak draaien, dan krijg je zeker het beschreven probleem.
Tim
Vanmorgen nog geprobeerd maar te veel luchtbellen en zeker wanneer je op het pompje van het filter drukt. Die wil ik dus vervangen voor een simpeler filter.
Als ik jou was zou ik het gewoon repareren. Ik kan me herinneren dat er op het forum nog iemand anders was met een lek membraan op de filterkop.
Misschien kan de index(Pjotter ;) ) van het forum dat wel terug vinden.
Filterservice Twente: Filterkop Cav / Lucas / Delphi, universeel, met diafragmapomp
Als het ppo systeem in werking is en je drukt op het pompje dan zie je een paar tellen later een luchtbel in de ontluchter komen.
Daarnaast heleboel kleine belletjes als je niet op het pompje drukt.
Die lucht zal ergens vandaan moeten komen.
Niek
De oorzaak van de problemen was dat het filter scheef zat tussen de filterkop en de voet.
Hoe dat heeft kunnen gebeuren snap ik nog steeds niet maar ik hou het er maar op dat ik met mijn ogen dicht het filter heb vervangen. Het was in ieder geval op een avond op de parkeerplaats.
Gisteravond moesten we nog 250 kilometer rijden en ik had mijn vrouw een andere filtermodule laten halen. Eentje zonder pompje enz. wel een wat duurdere, 24 euro dacht ik.
Die aangesloten en gevuld met zbo door een trechtertje en we konden weer rijden. Maar toen ik dat filter plaatste zag ik dus mijn eerdere broddelwerk aan het andere filtert.
Het komt wel weer goed...
De oorzaak van de problemen was dat het filter scheef zat tussen de filterkop en de voet.
Hoe dat heeft kunnen gebeuren snap ik nog steeds niet maar ik hou het er maar op dat ik met mijn ogen dicht het filter heb vervangen. Het was in ieder geval op een avond op de parkeerplaats.
Gisteravond moesten we nog 250 kilometer rijden en ik had mijn vrouw een andere filtermodule laten halen. Eentje zonder pompje enz. wel een wat duurdere, 24 euro dacht ik.
Die aangesloten en gevuld met zbo door een trechtertje en we konden weer rijden. Maar toen ik dat filter plaatste zag ik dus mijn eerdere broddelwerk aan het andere filtert.
Het komt wel weer goed...
Johan, Ze hebben tegenwoordig van de mooie hoofdlampjes met ledjes....reuzemakkelijk bij duistere klusjes op parkeerplekken.... [:wink]
Gevonden: ... http://www.ppo.nu/forum/f48/ombouw-caddy-96-naar-2-tank-systeem-930/index20.html#post23288
Gelukkig dat dit ook weer is opgelost. Maar dat moet je toch hebben gemerkt toen je het filterpatroon er op draaide, dat die zwaar liep?
De vento is onlangs nog voor de apk geweest. Kapotte aandrijfas en fuseekogel. Was flink betalen maar ik rij ook zat km er mee dus het moest maar. Verder nog prima auto volgens garagist.
We zijn verhuisd. Heeft allemaal een hoop tijd en energie gekost. Moest natuurlijk een hoop geregeld worden. En ons oude huis is nog niet verkocht dus het geeft de nodige zorgen.
We zijn van een koopflat midden in het centrum naar een rustige wijk, een eensgezins huurwoning verhuisd. Wel lekker rustige buurt, kan mijn zoontje lekker buiten spelen en geen trappen meer lopen! Woonde 4 hoog zonder lift. Geen kelder meer maar een schuurtje. We zijn er wel tevreden mee. Alleen de eerste dag dat we er naar toe verhuisden hadden we aan het eind van de verhuisdag een overstroming in de wc waardoor wc, gang, trapkast en woonkamer flink nat zijn geworden. Hebben samen nog een uur staan dweilen, zo 50 liter op het laminaat. En er onder ook zat natuurlijk het gaat lekker krom staan. Oorzaak: rioolverstopping! De zoveelste in deze gerenoveerde straat. Bouwafval en insolatiemateriaal heb ik vaak aangetroffen zei de ontstopper...
Gaat dus nog een staartje krijgen.
Ondertussen probeer ik mijn vrouw lekker te krijgen voor een oude mercedes als volgende auto in plaats van een Vw Bora. Ze wil niet in zo'n lelijk ding gezien worden is tot nu toe haar reactie en de financieen laten het voorlopig niet toe, en de vento rijdt ook nog als een trein dus het blijft voorlopig nog een wens.
Ze wil niet in zo'n lelijk ding gezien worden is tot nu toe haar reactie en de financieen laten het voorlopig niet toe, en de vento rijdt ook nog als een trein dus het blijft voorlopig nog een wens.
gelijk heeft ze.
en als je een aandrijfas al niet zelf kunt vervangen/of de tijd er niet voor hebt.
dan nooit aan een ouwe belastingvrije diesel beginnen.
helemaal niet als je er je brood mee moet verdienen.
zo een ding voor fun ritjes rondom de kerk is relax zoals de meeste MB stokers hier op dit forum t hebbedingetje hebben aangeschaft.
maar op de snelweg met zn 4 versnellingen. 3x niks.en 10xmeer herrie
verder :proficeat met de nieuwe stee.
daswelmooiklote met die riool.
grtn
maar op de snelweg met zn 4 versnellingen. 3x niks.en 10xmeer herrie...
Hoezo? Die van ons haalt vlotjes 180 met z'n 4 versnellingen hoor :D
Vloer valt onder inboelverzekering, eventuele schade aan deuren is voor de woningbouw weet ik uit ervaring.
Rioolontstopping/reparatie ligt eraan of het voorbij de erfscheidingsput is, daarvoor woningbouw en daarna is het voor de gemeente.
Ook kan je nog een urenspecificatie indienen bij de gemeente en kosten van gebruikte materialen kan je ook indienen.
steekas wisselen van een Mercedes is 5x makkelijker dan van een vooraangedreven auto trouwens, dus dat is geen graadmeter......
Ouwe MB dagelijks betrouwbaar veel km gaan rijden gaat prima, maar vervang/revisie na aanschaf gewoon direct de volgende zaken en de betrouwbaarheid is top:
startmotor/dynamo/waterpomp/snaren/verstuivers/gloeipluggen.
gr Ton