Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Sh|t, ik moet ophouden uit te zoeken wat we eten, of toch niet?

Tim Livin' and Breathin' PPO
edited November 2009 in De Koffiehoek
Stokers,

Ik wou het jullie niet onthouden, steek je dus elke avond in je mond:
Fluoride, opgeslagen in tanks, vreet zich na enige tijd door de wand heen. In 1997 kwam in het kunstmatig gefluorideerde drinkwater van de stad Annapolis in Amerika per ongeluk 50 ppm (part per million) fluoride in plaats van de gebruikelijke 1 ppm. Hierdoor werden 50.000 mensen vergiftigd. In de week, die daarop volgde was het aantal hartinfarcten vervijfvoudigd. Een tube tandpasta bevat 1000 ppm fluoride. Consumptie van zo'n tube kan voor een kind van 10 kg dodelijk zijn.
NVBT, Een biologische kijk op het fluorideprobleem

Tim

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited October 2009
    Iedereen weet dat je geen tandpasta mag ETEN.
    Is dezelfde reden waarom handentandpasta GEEN fluoride bevat,
    een hond weet niet dat 'em dat niet mag inslikken ;)
  • Sandman79 PPO Burner
    edited October 2009
    Fluoride is een stapelgif overigens, en het positieve effecto p tanden is helemaal niet bewezen, het maakt het glazuur effectief harder, maar ook brozer.

Ik poets fluoride vrij iig.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Het merk Weleda heeft verschillende alternatieve tandpasta's.
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited October 2009
    Al jaren gebruik ik Planten Tandpasta van Weleda. Te koop in de betere apotheek en natuurvoedingswinkel. Bevat glycerine, water, kiezelzuur, extracten uit kamillebloesems, ratanhia wortel en mirre, kruizemuntolie, pepermuntolie, venkelolie, alcohol en aesculine (zit in paarden kastanje).
    Gewoon dingen die in de natuur voorhanden zijn.
    Heb geen aandelen alleen als oud B-D ondernemer wel betrokken bij Biologische voeding omdat ik weet wat er allemaal gespoten wordt als 'plantenbeschermingsmiddelen' :( !!!!
    Lees de verpakking en als je het uit kunt spreken en weet waar het vandaan komt in de natuur ben je al een heel eind op de goede weg. Ik koop al jaren 95 % van mijn eten in de natuurvoedings winkel. Wel wat duurder maar bevat meer voedingsstoffen/-waarde en heb er dus minder van nodig.
    En 60 % van de voedingstoffen in de gangbare supermarkt bevat genetisch gemanipuleerde stoffen. Wat denk je verder van alle suikerzieken door de toegevoegde suikers in bijna alles zelfs tandpasta. Geraffineerde suiker is vergif voor het lichaam.

Douwe
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    [QUOTE=wodan;51685]Iedereen weet dat je geen tandpasta mag ETEN.Vertel dat je dochter van 2......die lekker smakende tandpasta.

Ik heb van huis uit geen fluoride behandelingen gehad bij de tandarts. Thanx Douwe, ik kende het, maar besefte de ernst nog niet.

Tim
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited October 2009

Vertel dat je dochter van 2......die lekker smakende tandpasta.

Heel herkenbaar... Gaf hem die fluorvrije tandpasta van Parodontax (Glaxosmitkline) die bij DA te verkrijgen is. Stond helemaal te stuiteren en gillen aaaaah brand pappa!
    Heeft een wat pittige smaak. zalmkleurig en is ook met andere bestandsdelen gemaakt.

Tandpasta kun je ook eenvoudig zelf maken.
    youtube toothpaste - Google Video's
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Giftige stoffen bestaan niet; hooguit giftige concentraties of hoeveelheden.
    Laat je niet gek maken!
    tandpasta giftig :koe::koe::koe::koe:!!
    keukenzout is ook giftig! 6 eetlepels en je gaat al de pijp uit
    edited October 2009
    Carlo,

Zou jij arsenicum in je mond doen???

Fluoride is net zo giftig in dezelfde concentratie. Toch zou je het wel laten.....Carnapoleon?

Als een kind van onder de 10 kilo een tube van die lekker smakende tandpasta opeet, gaat ie kapot!

Ik denk niet dat mijn dochter zo lekker uit de zoutpot gaat zitten snoepen.

Tim
    edited October 2009
    Quote van Wikipedia:
    "...metalen, glas en water branden met een heldere vlam in een stroom fluorgas..."
    Brandend water? :mozilla_surprised:
    Hmmm
    Mss moet ik maar eens terug naar mijn vroegere gewoonte:
    een dag poetsen met Elmex en de andere dag met Parodontax.

EDIT ik heb hier trouwens 2 tubes Elmex liggen; gewoon Elmex en Elmex Peuterpasta. De gewone heeft 1400 ppm fluoride en de peuterpasta 500. Bij de gewone staat nog: voor kinderen<6j. minder pasta dan een <i>erwt gebruiken en zo weinig mogelijk inslikken.

Ik denk trouwens dat de ene fluoride de andere niet is maar dat terzijde.
    edited October 2009
    [QUOTE=Carlo;51737]Ik denk trouwens dat de ene fluoride de andere niet is maar dat terzijde.In rattevergif zit Natrium Fluoride....

De Gevaren van Fluoride

Sinds de jaren '40 wordt fluoride toegevoegd aan tandpasta en wordt het tevens in vele landen aan het drinkwater toegevoegd. De Europese Voedsel Autoriteit EFSA heeft fluoride begin 2009 goedgekeurd voor gebruik in voedsel!De medische wereld beweert dat fluoride volkomen veilig is en noodzakelijk voor een goed gebit.Fluoride is echter zeer giftig afval afkomstig uit de aluminium, fosfor en kunstmest industrie. Jaarlijks worden miljoenen tonnen fluoride geproduceerd.

Tot in de jaren '30 werd fluoride gewoon geloosd in het oppervlakte water en in de lucht, wat leidde tot grote gezondheidsproblemen. Er werden steeds meer schadeclaims ingediend toen slachtoffers zich realiseerden dat de klachten werden veroorzaakt door fluoride vergiftiging. De industrie wilde daarom de publieke opninie over fluoride veranderen. Talrijke 'wetenschappelijke' studies werden verricht om de bevolking te overtuigen dat fluoride volkomen veilig was. In de medische wereld werden talrijke, goed betaalde functies gecree

• pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    daarom in Amerika een waarschuwingslabel dat,

net zoiets als van,doe geen kat in een ping.
    en geen spelende kinderen in een wasmaschine.
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2009
    over PPO. door Udo Erasmus

fatale vetten - Udo Erasmus

:confused:;)
    edited October 2009
    Pjotter, dat is een zeer interessant artikel. :thumb up:
    Tim, ik denk dat je een punt hebt met fluoride. Maar om nu de nadruk te leggen op "zeer giftig afval" vind ik een beetje zwak. Ik blijf erbij dat giftige stoffen niet bestaan alleen giftige hoeveelheden. Als jij je fluoridemisbruik wil minderen moet je dat doen.
    :mozilla_innocent:Der NapoCarlo :mozilla_innocent:
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2009
    Mooi artikel Tim. Ik ben altijd zeer geinteresserd in dergelijke kost en denk altijd na over de zin en onzin van onze hedendaagse voeding.

'T is dat we er vaak niet bij stil staan wat we dagelijks al niet voor rotzooi naar binnen werken maar een beetje gezond verstand en toegepaste logica doet al een hoop.

Zo heb ik ook nooit begrepen waarom mensen het melk drinken van een ander dier. In de natuur maak je het namelijk niet mee dat een zoogdier aan de tiet van een ander zoogdier gaat hangen. Ik vraag me dus af wie er ooit op het belagelijke idee is gekomen om de melk van een koe of geit te gaan drinken, je reinste waanzin als je het mij vraagt, er zit geen logica in. Wij mensen hebben helemaal geen koemelk nodig, sterker nog je kan er behoorlijk ziek van worden en dat geneuzel over het aanvullen van een vermeend calcium te kort in het lichaam is ook al lang achterhaald.
    edited October 2009
    [QUOTE=easy rider;51768]Mooi artikel Tim. Ik ben altijd zeer geinteresserd in dergelijke kost en denk altijd na over de zin en onzin van onze hedendaagse voeding.

'T is dat we er vaak niet bij stil staan wat we dagelijks al niet voor rotzooi naar binnen werken maar een beetje gezond verstand en toegepaste logica doet al een hoop.

Zo heb ik ook nooit begrepen waarom mensen het melk drinken van een ander dier. In de natuur maak je het namelijk niet mee dat een zoogdier aan de tiet van een ander zoogdier gaat hangen. Ik vraag me dus af wie er ooit op het belagelijke idee is gekomen om de melk van een koe of geit te gaan drinken, je reinste waanzin als je het mij vraagt, er zit geen logica in. Wij mensen hebben helemaal geen koemelk nodig, sterker nog je kan er behoorlijk ziek van worden en dat geneuzel over het aanvullen van een vermeend calcium te kort in het lichaam is ook al lang achterhaald.

Dat heet de calcium paradox: In landen waar er meer koemelk wordt geconsumeerd, heeft men meer last van te weinig OPGENOMEN kalk en dus bv botontkalking...
    edited October 2009
    Haha,
    [QUOTE=easy rider;51768]Zo heb ik ook nooit begrepen waarom mensen het melk drinken van een ander dier.
    Waarom zou je dan wel vlees van een ander dier?

Tim
    edited October 2009
    [QUOTE=Tim;51785]Haha, waarom zou je dan wel vlees van een ander dier?..

Omdat het eten van vlees een in de natuur veel voorkomend proces is tussen dieren onderling, het drinken van melk van een ander dier is geen natuurlijke handeling, alleen de mens doet dat.
    edited October 2009
    Euhm, dat klopt niet, het komt tussen verschillende diergroepen ook voor, al is het zeldzaam.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    De mens mens is/was oorspronkelijk geen vleeseter... we hebben ook helemaal geen vlees nodig, vleeseters beweren gewoon het tegendeel om het te rechtvaardigen.
    edited October 2009
    [QUOTE=soapwater;51799]De mens mens is/was oorspronkelijk geen vleeseter... we hebben ook helemaal geen vlees nodig, vleeseters beweren gewoon het tegendeel om het te rechtvaardigen.
    Euhm, wij KUNNEN wel alles eten, kijk naar ons gebit. Maar veel vlees of voornamelijk vlees is niet geschikt, (darmlengte) wij moeten vezelrijk voedsel eten. Wij kunnen echter perfect vleesvrij leven, zonder enig probleem, al moet je als vegetarier soms extra letten op B12 en ijzer tekort. (Maar dat kan je als vleeseter ook problemen mee hebben...)

Ik zelf ben al 10 jaar vegetarier (geen veganist, dus melkproducten en eitjes eet ik wel, maar ook geen vis of gevolgelte, dat niet) en ik ben niet ongezonder dan de gemiddelde belg / nederlander denk ik ;)
    edited October 2009
    Heren, kijk eens in de spiegel en open uw mond. Waar denk u dat die snijtanden voor zijn? Exact om vleest te verscheuren en de rest wat er achter zit om het te vermalen. Ons gebit is gemaakt om zo een beetje alles te verscheuren en te vermalen.

Het enige waar het menselijke spijsverteringskanaal niet goed mee overweg kan is varkensvlees. Dit vanwege de slecht verteerbare lange vezels. Dat is dan ook de rede dat moslims en joden geen varkensvlees eten, niet omdat het niet halal of koosjer is maar omdat die lui al eeuwen weten dat het niet te verteren is en het dus slecht voor je is.
    edited October 2009
    Ha,

Ik probeer al jaren mijn vrouw te verslinden (of was het verslijten:rolleyes:). Ook dit lukt mij niet :mozilla_cry:

Omnivoor, dus alleseters. We hebben gelukkig verstand gekregen om het zelf te bepalen. Herkauwen doen we ook niet, alleen soms de shoarma, alleen denk ik niet dat het aan de shoarma ligt.....

Tim
    edited October 2009
    [QUOTE=Tim;51840]Ik probeer al jaren mijn vrouw te verslinden...... Als je zegt dat je vrouw "om op te vreten" vindt denken de meesten dat je van haar houdt terwijl je misschien wel kanibalistische neigingen hebt :D
    edited October 2009
    Haha,

Ik doe mijn best :mrgreen:

Tim
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Oke,

Ik ben nu weg in de chocolade fabriek, en mag nu dus ff over ze kankeren!!!!

Wat gebeurt er met bv het afval van Snickers/Mars/Milkyway enz?
    Dit afval bestaande uit Vet en suikers, vallen allen onder geraffineerde voeding...
    Nou dit wordt dus verkocht aan diervoederfabrieken, en die mogen helaas een X percentage bijmengen.

Je begrijpt dat als dieren(het begin van onze voedselketen) geraffineerde voeding en vooral geraffineerde suikers te eten krijgen, dat dus voor ons niet best is.
    Het resultaat is steeds meer chronische ziekten........want de voedselketen wordt vanaf het begin verneukt...

De chocoladefabriek interesseert dit niet, die kijken alleen naar de centjes. Wat dan weer erg typerend is voor een multinational. Wel naar het geld kijken, maar
    verantwoordelijkheid nemen ho maar........
    edited October 2009
    Hier Tim, speciaal voor jouw;
    petroleum als geneesmiddel
    edited October 2009
    Met verbazing heb ik stukken van het verhaal gelezen.

Als ik dit zo lees zouden er misschien minder mensen hoeven te lijden onder chemokuren.

Zou er een academisch artikel over zijn?
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited November 2009
    Zo'n 50 tot 55 jaar geleden kwam er ieder najaar een beurtschipper achter bij ons in het kanaal om de suikerbieten op te halen. Hij en zijn vrouw gebruikten petroleum tegen de reumatiek. Mijn vader gebruikte het tegen de kaalheid. Jaren geleden heb ik het ook wel eens op mijn hoofd gegooid. Ik kan me herinneren dat het erg brandde op mijn huid en dagen stonk. Ik ben nog steeds niet kaal :) .

Douwe.
    edited November 2009
    Zie je wel! :lol:
    edited November 2009
    [QUOTE=Dappere Douwe;52332]....Jaren geleden heb ik het ook wel eens op mijn hoofd gegooid. Ik kan me herinneren dat het erg brandde op mijn huid en dagen stonk. Ik ben nog steeds niet kaal :) .....

Brandende petroleum op je bol en dan nog niet kaal? :D:D:D

Sign In or Register to comment.