Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)
Nou eindelijk ben ik het eens geworden met de garage.:p
Een Citro
Comments
Is het wel een Bosch? Die rot Fransen gaan vaak vreemd......
Tim
Ja anders had ik hem niet gekocht, het staat erop ;)
Lastig is wel dat de brandstofslangetjes in een stuk zitten en verhard zijn.
Bijna geen tule in te krijgen.
[ATTACH]80[/ATTACH]
Kijkje onder de motorkap, nog orgineel. met uitzicht op de bosch pomp
Ziet er netjes uit vind ik, morgen maak ik hem af zal ik nog meer foto's maken.
Voor die plastic slangen heb ik het als volgt opgelost:
-voor de aanvoer kan je de doorschijnende kunststof slang voorzichtig doorsnijden, daar heb ik dan een gewone rubber (gates) slang van 8mm op gezet, zo kan je verder aansluiten wat je wilt. Aan de filterkant doe je hetzelfde en zet je een rubber slang op het snelkoppelings-dingetje.
-voor de retour heb ik de metalen "stang" met banjo afgezaagd. Zo kan je de snelkoppeling gebruiken op de kunststof slang. Aan de andere kant kan je een slang van 8mm over het (afgezaagde) metalen buisje zetten. Op de pomp zet je dan een gewone banjo-bout met slangthule.
Van de plastic slangen zelf zou ik persoonlijk afblijven, je krijgt het moeilijk dicht. Verder richting tank zit er nog ergens een koppeling, je zou ook daar van plastic naar rubber kunnen gaan, maar dan moet je met rubber over de motor heen en dat is ook niet zo interessant.
Veel ombouw-plezier :)
Dit ging best aangezien het harde slangetjes zijn, ik heb geen last van lucht maar ik ga nog wel slangtules kopen als ik ze gevonden heb tenminste.
Hieronder zit alles op de juiste plek moet nog het e.a. vastgemaakt worden, toen ik de brandstof filter aansloot bleek deze kapot te zijn en lucht aan te trekken.
[ATTACH]82[/ATTACH]
Zoals ik het nu gemaakt heb zitten de magneet kleppen voor het orginele brandstof filter dus opzich moet deze voor beide systemen toch wel te gebruiken zijn.
Veel makkelijker 1 filter, of is er een reden dat er 2 filters gebruikt worden ?
Ik ga er nog wel een grof vuil filter tussen zetten.
[ATTACH]83[/ATTACH]
WW paralel aangesloten, gaat net weer iets sneller.
Gisteren heb ik dus een proefritje gemaakt, zoals ik al zei het 2e brandstoffilter is kapot. Jammer want ik heb net zoveel moeite gedaan hem netjes op te hangen.
Het oppompen ging al niet echt lekker, deze heb ik eruit gehaalt angezien de orginele brandstof filter er ook nog tussen zat. ik moet nog ff kijken of ik dit zo hou.
het reed in ieder geval prima, olie kwam goed op temp.
Volgende maand een pollheizer !
plus je rijd op gpo als je filter verstopt kan je gewoon door op de
dino .
dat kan niet als je alles door een filter laat lopen.
maar het zal wel werken.:roll:
Meestal merk je wel even van te voren wanneer het filter vervangen moet, ik moet gewoon een reserve filter bij de hand houden.
Hij is echt makkelijk te vervangen er zit zo een handig klik systeem op.
Dus ik denk dat ik dat wel zo laat nu.
Moet alleen even uitzoeken hoelang ik moet spoelen.
en dan kijk je hoe lang het duurt voor dat
er ongeveer een halve liter uit komt.zo veel zit er ongeveer in je pomp.
jij moet je filter er dan nog bij rekenen weet niet hoe groot hij is .
kom je ook naar de meeting
dyssie
Andretje, als je met dat handig klik ding de originele PSA-filter bedoelt, dat is een echt rotding. De kunststof klik-band breekt na enkele keren gewoon af en de dichtingen van het pompje gaan stuk. Hou altijd zo'n band bij de hand is mijn advies want zonder raak je niet meer weg...
ik zelf schakel 4km voor eindpunt de toevoer uit en hou dan de temperatuur meter die vlak voor de ip zit in de gaten als die weer onder de 30gr komt dan
zet ik ook de retour uit .
en dan rij ik de laatste km gewoon op dino
zo weet ik zeker dat hij het s`ochtends weer doet
gr dyssie
Hou je de retour temperatuur in de gaten?
Ik heb 's ochtends een blauwe wolk als ik wegrij, ik denk dat ik niet lang genoeg spoel.
ik hoor ook dat het een gloeibougie kan zijn.
's middags heb ik het niet maar dan is het warmer en dan spoel ik ook iets langer.
Ik ga vannavond iets langer spoelen en dan kijken of ik het morgen weer heb.
Ik kom niet naar de meeting het is te ver weg voor me, en ik heb het druk. Volgende keer weer.
en niek heeft nog wat filter voor weing
laat maar ff weten
dyssie
Maar bij de Brezan zijn ze ook niet zo duur (6 euro ??)
Niek
Stationair spoelen duurt veel langer dan met 4000 rpm. op de snelweg. Toch?
W
Volgens hem moets ik me er niet teveel zorgen overmaken. Zolang het maar na een paar km weg was.
Ik heb nog een keer 50 km op diesel gereden en toen was het wel iets minder maar nog niet weg.
Dus ik zou het ook niet weten.
Maar zo een ford filter kan ik ook wel op de sloop halen hoor,
ik laat het ff zo koop gewoon een origneel reserve filter en een ford filter voor als het misgaat.
Altijd handig.
In ieder geval rijd ie perfect verder zal nog ff een fototje maken van de week, ben er best tevreden mee.
Ik hoop dat ie nog jaren meegaat.
Maar die opvoer pompjes zijn altijd zo stuk, kunnen niets hebben.
Ik probeer hem niet te vaak te gebruiken maar je komt er niet onderuit he soms.
Als hij warm is zou het weg moeten zijn.
maar als hij warm is is het idd weg.
Dan heb ik jou gisteren geroken op de A12 van Utrecht -> Arnhem,. zo tussen Zeist / Veenendaal / Ede.
Ik vermoed, omdat je behoorlijk stinkt, dat je verstuivers niet zo super meer zijn. Laat ze eens reinigen en verhoog de inspuitdruk met een paar bar ( 30 a 50 ).. Betere verneveling, betere verbranding, minder geur, lager verbruik..
PPO is en blijft wat minder vernevelen dan pure dino, dus alle beetjes helpen.
Is het zo erg,ik dacht dat het nu wel goed zat!
Maar nu snap ik wel waarom ik geen bumperklevers meer heb.
Laag verbuik kan ik overigens wel plaatsen vorige week 1 op 11, nadat ik het brandstof filtertje vervangen heb 1 op 13.
Ik ben net het brandstofsysteem aan het reinigen met dat spul wat je bij je diesel gooit. De rook is in ieder geval nu een stuk minder.
Maar ik zal het eens navragen bij de garage.
Kan het evt. ook de uitlaat zijn, toen ik onder de auto keek was die aan de bovenkant helemaal dichtgekit.
Ik heb net overigens een monopoel ingebouwd met dank aan Berre, net ff getest morgen ga ik het afmaken. kan ik meteen overschakelen na het starten.:p
Heb ik ook al meegemaakt hoor... is grappig, vooral de zinnen:
"Ik ruik dat u ook plantaardig rijdt" en dan het antwoord "Ja, u ook blijkbaar" ;)
Helaas, pindaboter.. Ik was relatief anoniem onderweg in een bedrijfsauto,.. non-ppo aangedreven dieseltje.
De uitlaat van de witte Berlingo viel op door het scheef hangen. Het eindslurfje hoort eigenlijk redelijk horizontaal te hangen, zodat de uitlaat op de hoek van de auto/bumper uitblaast. Bij jou hangt ie een beetje op half zeven,.. ehmz.. naja,. 8 uur zeg maar..
Dat doet echter weinig aan de geur hoor :)
BTW; Ik persoonlijk had geen last van de vertrouwde baklucht in de auto.. kreeg wel trek zo in de vrijdagmiddagspits..
Weet je trouwens een bedrijf/iemand die de inspuitdruk kan verhogen. Ik had er een gevonden maar die vraagt driehonderd euro ook eentje voor 80 .
Maar liever iemand die weet waar het omgaat.
Was het geen vislucht trouwens :confused:
Weet je trouwens een bedrijf/iemand die de inspuitdruk kan verhogen. Ik had er een gevonden maar die vraagt driehonderd euro ook eentje voor 80 .
Maar liever iemand die weet waar het omgaat.
Was het geen vislucht trouwens :confused:
Heb het bij Jaap laten doen,. ehm,... techno diesel dinges in Ede.. op de klaphekweg en was die 80 euro kwijt.
(van 145 naar 245 bar druk :) )
En merk je verschil?
dat blok heeft toch veel weg van mijn blok XUD7, toch?
ik heb daar aanpassing verstuivers DN0SD297, verhogen openingsdruk tot 175bar gedaan.
Wat ik merkte was dat mijn verbruik door deze verhoging enorm toenam. Dit hebben Nero en ik later deels opgelost door de pomp te vervroegen maar nooit het oude verbruik kunnen evenaren.
Ben dus benieuwd naar jou ervaring hierin.
Dan moet ie eerst die G-lader er af schroeven en de pomp origineel maken.
Tim :wink:
Maar met aanraden van Nero, PPO Systems gebeld en een afspraak gemaakt voor nieuwe nozzles en naalden.
Meteen maar goed doen he.
Vorige week is er trouwens een magneet klep afgefikt, lastig hoor. ik probeer een nieuwe spoel te vinden.
maar ik denk dat ik een complete moet kopen.
Spulen für Magnetventile - Magnetventil
Tim
[url=http://www.monopoel.de/catalog/anschluessezubehoer-elektroanschlusssonstiges-c-53_59_102.html]Elektroanschlu
De buitenkant is vierkant en bij die van mij wat boller.
(zie foto)
[ATTACH]84[/ATTACH]
Hij zou er wel percies op moeten passen.
nozzels en naalden zijn onderweg;) stuur even een Mail naar Info@PPO-Systems als je wilt :)
[edit] mocht je nog een spoel zoeken, ik heb nog een 12V DC verzie ergens zwerven [/edit]
Ik zal je zo een mail sturen.
Kan Bijna Niet Wachten
Ik weet niet of het een dc spoel is ik heb dit nog gevraagd maar geen antwoord gekregen.
Hij zit er inmiddels in en werkt prima !
Ben blij toe want zonder ben je nergens hoor.
Verder ben ik er achter gekomen dat mijn olie inderdaad erg dik is :p met de kou van de afgelopen tijd was het bijna niet meer bij te mengen, nu gaat het wel weer maar nog aardig wat bijgemengd.
Ik ben afgelopen weekend bij ppo-systems geweest om mijn naalden en nozzles te vervangen.
Tevens de gloeibougies gedaan, dat kan je goed merken zeg. Hij stottert al helemaal niet meer 's ochtends.
Dus ik kan er weer even tegenaan !!!
Fijne Dagen Overigens Iedereen !!!!
IK ZAL HEM MISSEN !!! :(
greetz!
Het wordt een citroen c3, en helaas kan die niet op ppo zoals alle nieuwe diesels. :sad:
Maar verder heb ik geen ppo mobielen, wie weet komt het er ooit nog van.