Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)
1.9D word 2.5D olieslurper
na enige tijd zoeken en traag de bergen op rijden heb ik een sloopwagen gevonden met een 2.5 motor met 130000km (de 1.9D heeft er 23OOOO) voor een fatsoenlijke prijs.. 500 euro's en ik mag van de wagen vijzen wat ik maar wil. vandaag die bus in gang gaan steken, starte vrijwel onmiddelijk. hij had wel een dikke zwarte rook, mijn bedenkingen daarbij zijn roet uit de uitlaat..verder heeft hij dikkere aandrijfstangen, eerst dacht ik dat dat een probleem zou zijn maar vermoedelijk past de versnellingbak van de 1.9D ook op deze motor. uiteraart heeft hij ook een Boch VE pomp, zo kan hij onmiddelijk olieslurper worden.. zodus de camionette zal iets vlotter op de bergen kruipen, door de motorswitch komt er een 25 pk bij bij een lager toerental dus hopelijk word hij iets zuiniger ook. waarschijnlijk zal ik deze week de motor uit de sloopwagen gaan vijzen vervolgens een aantal dichtingen en riemen vervangen.. foto's en verhaal hier omtrent zullen volgen
Comments
Denk aan het diff, voor het lagere toerental :p
Herman
300SD
250D
En 130.000 km is natuurlijk nix voor een dieselke:D
Suc6!
donderdag ga ik de motor uit de sloopwagen slopen, ik ben nu nog aan het twijfelen of ik zijn kabelboom ook meeneem ofniet.. het startmotorschema is hetzelfde maar het schema van het voorgloeien wijkt lichtjes af..
donderdag ga ik de motor uit de sloopwagen slopen, ik ben nu nog aan het twijfelen of ik zijn kabelboom ook meeneem ofniet.. het startmotorschema is hetzelfde maar het schema van het voorgloeien wijkt lichtjes af..
ALLES MENEMEN !!!, zoveel je kunt , kiezen uit 2 en 1 weggooien (terug brengen :) ) of staan vloeken omdat je niet verder kan is het is het verschil ;) jij mag kiesen, dus ook de versnelings bak als het kan met bij behorende steunen, en schroef zeker de motorsteuen eraf
En als er later eens iets versleten is en je hebt het liggen vd sloper is da ook prettig:D
Suc6!!! ben benieuwd. Zal iig zeker wel schelen, stukske meer power onder de kap.
Greetz!
Grtz J
;)
Er zijn altijd een paar dingetjes die tegen vallen.
Maar knap gedaan.
Zit hij er bij jou dwars in?
En heb je de bak/diff ook gewisseld?
Herman
300SD
250D
Past alleen niet op mijn scherm :D.
Dwars dus.
Herman
300SD
250D
is het noodzakelijk om de dieselvoorverwarming te gebruiken? i
aankoop donor camionette 500 euro
nieuwe koppeling 180 euro
distributieriem(set) 110 euro
alternatorriem 23 euro
waterpompriem 12 euro
versnellingbak 200 euro
gaskabel+ambriagekabel 70 euro
olie(stuur,motor,boite) 80 euro
servoleiding 20 euro
batterij 140 euro
totaal: 1335, maar met nog wat kleinde prutsen erbij zal dit op een 1400 euro komen
de auto zijn top is met 25km/u naar omhoog
koppel is gigantisch veel beter 0 naar 100 gaat nu heel vlot, vroeger nam dit wel enige tijd in beslag. hij staat ook iets stabieler op de weg, wss door wat extra gewicht op de vooras.de voornaamste reden voor de ombouw... bergen. dit heb ik nog niet kunnen testen, maar hij mag dat met kerst bewijzen op snowboardreis..
Maar ik zie dat je hulp gehad hebt
Herman
300SD
250D
Vooral ook de sfeerbeelden met de doosjes bier :D
Kun je er weer heel wat jaartjes tegen aan:) En in 2 dagen is da zeker netjes..vakwerk!
Greetz!
Nu een olie spoor van jou thuis tot aan leuven?..Lol... Makkelijkste zou zijn een slecht oliefilter...verder zijn er ook nie zo veel plekken waar ie lekt...zolang het maar nie van tussen de koppakking komt of de keerring aan de bakzijde ofzo... zal voor je duimen!
Greetz!
Dubbele ring :confused: :p
Herman
300SD
250D
Greetz!