Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

VW Vento

123457»

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    Wij hadden deze zomer ook rioolverstopping.:mad:

De rioolreiniger stelde vast dat het probleem buiten onze erfgrens zat dus de gemeente is verantwoordelijk. (en kreeg ook de rekening direct van de rioolreiniger :p). De melding bij de gemeente werd ook door de rioolreiniger gedaan.

De vogende dag werd er een ingedeukte 125 mm PVC buis blootgelegd en vervangen. :p

Waarschijnlijk is die buis 9 jaar geleden tijdens de aanleg van de wijk ingedeukt geraakt door zwaar materieel.
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    SoapW:mijn w123 300D haalt de 160km/uur.
    maar k doel nie over snelheid,maar decibellen en verbruik L/100km.
    en een beetje comfortabel opschieten in de vroege uren op de lege snelweg.
    savonds naar huis maakt t nie veel uit op de drukke snelweg,en is alleen een automaat relaxt,en maakt t nie uit waar je in rijdt.
    al was t om mij in een panda automaat met CC.

[QUOTE=suzuki;52503]Ouwe MB dagelijks betrouwbaar veel km gaan rijden gaat prima, maar vervang/revisie na aanschaf gewoon direct de volgende zaken en de betrouwbaarheid is top:
    startmotor/dynamo/waterpomp/snaren/verstuivers/gloeipluggen.

gr Ton

[QUOTE=suzuki;52503]steekas wisselen van een Mercedes is 5x makkelijker dan van een vooraangedreven auto trouwens, dus dat is geen graadmeter......

Ton: jij dacht ook dat je een konkoersstaat MB had gehaalt uit BRD.
    dat viel dus tegen,en had massel dat jou pa en ma een garage aan huis hebben.
    en je had een buenhaas/maatje lasser.

denk zo te lezen dat JGH dat nie heeft,en dus puur afhanklijk is van de profi s.
    VANDAAR:raad ik m t af.

of hij hebt zoveel gespaart dat hij een er 1tje kan kopen bij (hoe heet die knakker)ffn zoeken.
    ja heb m Jurgen.(forum lid hier).
    monteur bij een MB classic zaak.

dan hebt ie een klazieker met garantie.en 8000.00 eurie armer.
    en brengt m langs voor een beurt en krijgt een leen oltimer mee:cool:.

zo niet:dan moeten hij of zn vrouw en zoon in de bens of kever en/of openbaar vervoer.

jij Ton bent singel met nog drbij een snelle 2 zitter die je voor de fun en in nood zeeer snel van A naar B brengt.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    @Pjotter, de carroserie had ik even buiten beschouwing gelaten. Als ik dat 100% uitbesteed had zou dat minimaal 5000euri hebben gekost, maar ik denk nog iets meer...
    Lasser heb ik 2200 gegeven voor 200 en een paar uurtjes.

Ik wil het best nog een keer doen hoor met een w124 of w201 of busje. Maar ik krijg de garage niet meer voor zo'n klus, wat begrijpelijk is.

Er zijn nog wel opties voor de minder handige doe het zelver om het goedkoper te doen hoor, bijvoorbeeld Polen of Tjechie.
    Zelf in nl auto lasklaar maken en dan op de aanhanger wegbrengen daarheen, en die lui fotoos laten maken v/d rupslassen.

PPOer(Wouter) heeft z'n bus in polen laten doen weet ik.

gr Ton
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    K vroeg nie om getallen Ton.

maar JGH : weet nu wel wat t een handige Harry kost om een MB klasieker op de weg te brengen.
    en dan nog te onderhouden.

watmezelfbetreft. met w123 ervaring.

1ste 2 jaar niks an de hand.
    laatste 2 jaar fiets ik achteraf achter de feiten an.

voornaamste oorzaak±L geen stalling,,weinig tijd. en niet de juiste beunhaas.
    maarja.. daar hebt die w123 schijtan,en rot gewoon door.
    evenzo ook de 124 type s.
    maar dat lezen we na de winter of volgend winter wel
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited January 2011
    De Vento is ingeruild.
    Morgen de installatie er uit schroeven. Dat zal waarschijnlijk zonder al te veel moeite wel lukken.
    Donderdag is zijn laatste ritje, voor mij dan. De km stand is nu 364000

De nieuwe auto is een Mazda Premacy 2004.
    Uiteraard een diesel en het is de bedoeling dat hij omgebouwd gaat worden.
    De komende tijd hoop ik de auto een beetje te leren kennen en de ombouw te gaan bedenken.
    Het zou net zo'n simpele ombouw moeten worden als ik nu heb, geen poespas.
    De grote blauwe tank wil ik vanaf. Heb mijn zwager gevraagd om een jerrycan tank voor me in elkaar te knutselen waarbij het de bedoeling is dat je de dop met slang overzet op een volle jerrycan. Zodoende hoef je niet te schenken en heb je minder ongelukjes.
    De jerrycan moet in een houten kratje komen staan en ik wil er een bijna leeg sensor in hebben.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    Arme Vento....maar ooit komt zn tijd. Hopenlijk kan de mazda met zn moderne techniek ook redelijk tegen PPO.
    Houten kratje? Is een stalen bakje lassen (vloeistof dicht) dan niet mooier?...paar lipjes eraan om em vast te kunnen zetten en klaar. Of ga je het houten krat bekleden met iets om en vloeistof dicht te maken?...kun je het gelijk als lekbak gebruiken...drupt altijd wel wat af als je de pijp eruit trekt voor andere jerrycan. Wel opvoerpomp?...ivm evt lucht.

We zullen het mazda topic iig wel afw8en:)

greetz!
Sign In or Register to comment.